انجمن EISA هوش مصنوعی و نوآوری محصولات ال­ جی را تحسین کرد

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
انجمن صوت و تصویر اروپا (EISA)، نوآوری‌­های ال­‌جی در زمینه‌ی هوش مصنوعی و طراحی را تحسین کرد که از جمله‌ی آن‌ها باید به تلویزیون و بلندگوهای این کمپانی اشاره کرد.
تبلیغات

محصولات مبتنی بر پلتفرم هوش مصنوعی ThinQ ال­‌جی از جمله تلویزیون اولد، تلویزیون SUPER UHD و بلندگوی XBOOM به‌خاطر مزیت­‌های رقابتی قدرتمند خود به نسبت رقبا از جمله کیفیت تصویر بالا، عملکرد هوش مصنوعی قدرتمند و کیفیت بالای صدا توانستند این افتخارات را کسب کنند.

تلویزیون اولد مبتنی بر هوش مصنوعی ThinQ ال­‌جی (مدل OLED65E8) توانست تلویزیون منتخب EISA در دسته‌ی تلویزیون‌های بالارده و پریمیوم (EISA PREMIUM OLED TV) در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ را کسب کند و هفتمین برد پیاپی را برای سری اولد ال‌جی رقم بزند. این تلویزیون برای کیفیت تصویر فوق‌­العاده‌­ای که با کمک پردازنده‌ی α9 به‌نمایش درمی‌­آمد، موردتحسین قرار گرفت. این پردازنده باعث می‌­شود تا تصویر به‌نمایش‌درآمده رنگ‌­های غنی، کیفیتی نزدیک به واقعیت، وضوح بیشتر و عمق بیشتری داشته باشد و عملکرد هوش مصنوعی را به اوج خود می‌­رساند. همچنین داوران EISA فناوری Dolby Atmos™و اسپیکر جلویی تلویزیون را به‌خاطر عملکرد فوق‌العاده و تجربه‌ی صدای غنی و مبهوت‌کننده مورد تحسین قرار دادند. طراحی Picture-On-Glass نیز به‌خاطر تطبیق پیدا کردن با هر محیطی مورد تشویق قرار گرفت.

به‌علاوه تلویزیون SUPER UHD مبتنی بر هوش مصنوعی ThinQ ال­‌جی (مدل65SK9500) به‌عنوان تلویزیون منتخب در دسته‌ی تلویزیون‌های هوش مصنوعی سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ انجمن صوت و تصویر اروپا شناخته شد. این تلویزیون این عنوان را به‌خاطر تصویر بسیار باکیفیت پنل LCD و ترکی‌ کردن فناوری‌هایی مثل نانوسل، نوردهی موضعی موسوم به FALD و پردازنده‌ی α7 یا آلفا ۷ در کنار هوش مصنوعی ThinQ و البته دستیار گوگل به‌دست آورد. با وجود هوش مصنوعی ThinQ کاربران می­توانند به‌راحتی تلویزیون را کنترل کنند، دستگاه­‌های دیگر را به‌راحتی متصل کنند، حالت نمایش تصویر را تغییر دهند و حتی به‌دنبال محتوای موردنظرشان بگردند. جدیدترین فناوری تشخیص صدا در این تلویزیون با کمک فناوری پردازش زبان طبیعی NLP می‌­تواند براساس قابلیت انحصاری یادگیری عمیق ال‌­جی، کنترل صدای هوشمندی ارائه دهد. همچنین با وجود دستیار گوگل، این تلویزیون می­‌تواند تجربه‌ی راحت و متفاوتی در زمینه‌ی مدیریت کارهای مختلف، پیدا کردن جواب­‌ها و یا کنترل بقیه‌ی دستگاه‌های خانه به‌عنوان یک مرکز کنترل خانه هوشمند ارائه دهد.

تلویزیون SUPER UHD ال‌­جی با داشتن مناطق مستقل پخش نور پس‌زمینه LED، توانسته نور پس‌زمینه‌ی منطقه‌­ای بهتر، رنگ مشکی غنی­‌تر و سایز تصویر بزرگتری ارائه دهد. این قابلیت، سایه‌ی تصویر را با جزئیات بیشتری به‌نمایش گذاشته و میزان تلفیق رنگ‌­ها در نقاطی با کنتراست بالا را کم می‌کند و در نتیجه کیفیت HDR را بهتری به‌نمایش می‌گذارد. به‌لطف نمایشگر Nano Cell، بینندگان می‌توانند از دقت رنگ فوق­‌العاده و ثابتی لذت ببرند که حتی در صورت مشاهده‌ی تلویزیون از کنارها باعث افت کیفیت تصویر نمی‌­شود.

تحسین هوش مصنوعی و تلویزیون های ال جی توسط EISA

همچنین انجمن EISA، بلندگوی پریمیوم و ممتاز ال­‌جی یعنی XBOOM را به‌خاطر کیفیت صدای خارق‌العاده و هوشمندی، به‌عنوان بلندگوی مبتنی بر هوش مصنوعی منتخب EISA در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ معرفی کرد. همکاری ال­‌جی با شرکت انگلیسی پیشرو در زمینه‌ی پخش صدای باکیفیت یعنی Meridian به بلندگوی XBOOM مبتنی بر هوش مصنوعی ThinQ ال­‌جی این امکان را داد تا صدایی با وضوح بالا و باس دقیق پخش کند. کیفیت صدای عالی بلندگوی XBOOM مبتنی بر هوش مصنوعی با فایل­‌های صوتی بسیار باکیفیت هماهنگ بوده و می­‌تواند دقیقا آن کیفیتی که در استودیو ضبط شده است را پخش کند.

با وجود دستیار صوتی گوگل در این بلندگو، این دستگاه می­‌تواند بدون نیاز به کنترل یا گوشی هوشمند به دستورات کاربر پاسخ بدهد و مثلا تقویم کار روزانه را اعلام کند. این بلندگو به‌عنوان یک هاب مرکزی، می­‌تواند دیگر وسایل مبتنی بر دستیار صوتی گوگل و دیگر لوازم خانگی مبتنی بر پلتفرم ThinQ ال‌جی را نیز کنترل کند.

عنوان ساندبار منتخب EISA در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به مدلSK10Y رسید. این مدل با قدرت ۵۵۰ واتی و خروجی 5.1.2 کاناله از فرمت Dolby Atmos®  پشتیبانی کرده و می­‌تواند صدایی غنی و فراگیر را از همه‌ی زاویه‌­ها حتی از بالا پخش کند. با وجود فناوری شرکت معتبر Meridian ، مدلSK10Y ال‌جی با عملکرد سطح بالای خود می­‌تواند شنوندگان را در صدایی بسیار غنی و بی‌­رقیب غرق کند و وضوحی باورنکردنی، چه در پخش صحبت و چه موزیک ارائه دهد.

ساندبار SK10Y ال­‌جی با فایل‌­های صوتی بسیار با کیفیت هماهنگ بوده و می­‌تواند صدای ضبط‌شده در استودیو را دوباره خلق کند. همچنین این ساندبار می­‌تواند کیفیت صدای فایل­‌های استاندارد 24bit/192kHz را افزایش داده و جزئیات آهنگ را بهتر پخش کند. این دستگاه بسیار باکیفیت هنرمندانه طراحی شده تا به بهترین شکل زیر تلویزیون‌های پریمیوم ال‌جی قرار بگیرد. همچنین این مدل با دستگاه‌های هوشمند دیگری که از Chromecast پشتیبانی می‌­کنند نیز هماهنگ بوده و می‌تواند آهنگ­‌های موردنظر شما را فقط با گفتن OK Google پخش کند.

Brian Kwon، مدیر بخش صوتی تصویری ال­‌جی می­گوید:

ال­‌جی افتخار می­‌کند که از طرف متخصصان معتبر این صنعت به‌خاطر نوآوری در فناوری هوش مصنوعی موردتحسین قرار گرفته است. ال‌جی همچنان نقش خود را به‌عنوان یک بازیگر جهانی مهم در زمینه‌ی هوش مصنوعی حفظ کرده و سطح جدیدی از هوشمندی در خانه را به کاربران ارئه می‌­دهد. این مسئله در راستای ماموریت ما برای راحت‌­ترکردن زندگی مشتریان به‌وسیله‌ی فناوری‌های نسل بعد بوده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات