بنچمارک‌ اولیه از عملکرد پایین‌تر از انتظار اسنپدراگون 850 حکایت دارد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون 850 با معماری ARM به صورت اختصاصی برای اجرای ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد اما به تازگی نتایج بنچ‌مارک این تراشه در رسانه‌ها منتشر شده است.
تبلیغات

کوالکام و مایکروسافت همکاری نزدیکی را برای آوردن ویندوز ۱۰ روی دستگاه‌های مبتنی بر ARM آغاز کرده‌اند؛ طبق وعده‌های داده شده در کامپیوتکس امسال، این تراشه تا ۳۰ درصد بهبود عملکرد را نسبت به اسنپدراگون ۸۳۵ کنونی در این دستگاه‌ها خواهد داشت. متاسفانه اجرای ویندوز ۱۰ بر روی سیستم‌های مبتنی بر معماری آرم در شرایط کنونی چندان رضایت‌بخش نیست از این رو بسیاری علاقه‌مندان به این وعده دل بسته‌اند.

نتایج منتشر شده از بنچ‌مارک گیک‌بنچ که توسط WinFuture منتشر شده است حاکی از آن است که کوالکام آنطور که باید به وعده‌ی خود عمل نکرده است؛ البته این نتایج اولیه بوده و از دستگاهی بی‌نام ساخت شرکت لنوو استخراج شده است. پیش از این شایعاتی از عرضه‌ی یک دستگاه مبتنی بر اسنپدراگون ۸۵۰ توسط کوالکام رسانه‌ای شد بود؛ این دستگاه بی‌نام در نتایج منتشر شده با نواگو ایسوس (NovaGo) مقایسه شده است.

همانطور که در تصویر نیز مشخص است، بیشترین تفاوت در بخش تک هسته‌ای است که دستگاه لنوو با کسب امتیاز ۲۲۶۳ نزدیک به ۲۵ درصد بهتر از نواگو عمل کرده است؛ به نظر می‌رسد کوالکام در بخش تک هسته‌ای تا حدودی نزدیک به وعده‌های داده شده عمل کرده است اما بهبودها در بخش چند هسته‌ای چندان رضایت‌بخش نیست. در بخش چند هسته‌ای اسنپدراگون ۸۵۰ با کسب امتیاز ۶۹۴۷ تنها ۷.۳ درصد قوی‌تر از اسنپدراگون ۸۳۵ محصول ایسوس عمل کرده است.

snapdargon 850

شایان ذکر است که نتایج اولیه‌ی منتشر شده را نمی‌توان به مبنایی دقیق برای عملکرد نسخه‌ی نهایی محصول مشترک همکاری کوالکام و مایکروسافت دانست و احتمالا شاهد بهبود عملکرد بیشتری خواهیم بود. از سوی دیگر هنوز اطلاعاتی در مورد این دستگاه ساخت لنوو در دست نیست و احتمال استفاده از سخت‌افزار ضعیف در آن نیز نباید نادیده گرفته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات