اولین گوشی هوشمند 5G آمریکا توسط ال جی و اسپرینت ساخته می‌شود

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی و اسپرینت اعلام کرده‌اند که اولین گوشی هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G را در آینده‌ی نزدیک در آمریکا عرضه می‌کنند.
تبلیغات

چند هفته پیش، خبری در مورد ادغام T-mobile و اسپرینت منتشر شد که هدف این ادغام را پیشگامی ایالات متحده‌ی آمریکا در انقلاب 5G عنوان کرده بود. صرف‌نظر از صحت آن خبر، اسپرینت به‌تازگی ادعایی بزرگ در این زمینه منتشر کرده است و قصد دارد اعتبار خود با حضور جدی در این فناوری فوق‌العاده افزایش دهد. لازم به ذکر است این اپراتور در میان ۴ اپراتور بزرگ آمریکا در خدمات مخابراتی، از لحاظ محبوبیت در رتبه‌ی آخر قرار دارد.

ادعای جدید اسپرینت، عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند بر بستر نسل پنجم ارتباطات مخابراتی در آمریکا است. در خبر منتشرشده، نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ برای عرضه‌ی این محصول عنوان شده است. ال‌جی به‌عنوان شریک sprint در ساخت این گوشی هوشمند همکاری خواهد کرد. کره‌ای‌ها با این اقدام وارد زمینه‌ای شده‌اند که پیش از این شرکت‌هایی همچون موتورولا، هواوی و لنوو عزم جدی خود را برای حضور در آن نشان داده‌اند.

پیش از این، نسخه‌ای مخصوص از موتورولا Z3 معرفی شده بود که با همکاری ورایزن، ادعای عرضه‌ی خدمات 5G را داشت. البته آن محصول را نمی‌توان به‌عنوان یک گوشی هوشمند کامل با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G دانست؛ چرا که برای این اتصال نیاز به یک وسیله‌ی جانبی دارد. در این میان Huawei و Lenovo نیز در شروع همکاری با اپراتورهای آمریکایی ناموفق بوده‌اند. سامسونگ نیز سخت مشغول توسعه‌ی گلکسی اس 10 بوده و قابلیت‌های 5G را به زمان دیگری موکول کرده است. به‌نظر می‌رسد اپل نیز برای ارائه‌ی خدمات بر بستر این شبکه تا پاییز سال ۲۰۱۹ منتظر بماند.

به‌هرحال خبر منتشرشده برای هر دو شرکت اسپرینت و ال‌جی بزرگ و قابل‌توجه بوده است. هنوز مشخص نیست که این همکاری در چه محصولی ارائه خواهد شد. کارشناسان نسخه‌ی ویژه‌ی G8 ThinQ، یک گوشی جدید از خانواده‌ی V یا یک محصول کاملا جدید با نام اختصاصی را برای ارائه‌ی این خدمات حدس می‌زنند.

5g sprint lg

اسپرینت در آگهی‌های خود تنها به ویژگی‌هایی کلی همچون «گوشی هوشمند حرفه‌ای 5G با طراحی بسیار زیبا» اشاره کرده که با هدف «ایجاد انقلاب در صنعت موبایل» و با «سرعت بسیار بالا با پایداری عالی» عرضه خواهد شد. از عبارت‌های تبلیغاتی دیگر این اپراتور برای محصول آتی می‌توان به «قابلیت دانلود فیلم‌های فول اچ‌دی تنها در چندثانیه» و «ویدیوها و بازی‌های با گرافیک و سرعت خیره‌کننده که بدون تاخیر اجرا و پخش می‌شوند» اشاره کرد.

به‌هرحال تمامی ادعاهای منتشرشده از طرف اسپرینت هنوز روی کاغذ هستند و در زمان عرضه نیز تنها در چند شهر آمریکا از جمله آتلانتا، شیکاگو، دالاس، هیوستون، کانزاس، لس آنجلس، نیویورک، فینیکس و واشنگتن دی‌سی قابل استفاده خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات