مدیرعامل آئودی به دلیل نقش اساسی در رسوایی فولکس واگن، زندانی شد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
روپرت استادلر، مدیر عامل آئودی که به اتهام دست داشتن در رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن شناسایی شده بود، با حکم دادگاه به زندان رفت.
تبلیغات

روپرت استادلر، مدیر عامل آئودی که ۲۸ خرداد در ارتباط با تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای این شرکت بازداشت شد، در زندان خواهد ماند. پلیس آلمان مدتی پیش خانه مدیر عامل آئودی را برای گردآوری اسناد و مدارک، مورد تفتیش و بازرسی قرار داد؛ روپرت استادلر متهم به کلاهبرداری و صدور غیرمستقیم گواهی‌های نادرست در ارتباط با پرونده دیزل‌گیت فولکس‌واگن است.

Volkswagen Audi Rupert Stadler / فولکس‌واگن آئودی روپرت استادلر

روپرت استادلر (متولد ۱۷ مارس ۱۹۶۳) مدیر ارشد اجرایی آلمانی است، که تا مدتی قبل به‌ عنوان رییس هیئت مدیره شرکت خودروسازی آئودی فعالیت می‌کرد. وی هم‌چنین عضو هیئت مدیره باشگاه فوتبال بایرن مونیخ، گروه فولکس‌واگن، لامبورگینی و مان (MAN) است. ۲۸ خرداد امسال حکم بازداشت استادلر به اتهام دستکاری و از بین بردن شواهد و مدارک در ارتباط با پرونده تقلب در سیستم آلایندگی خودروهای آئودی صادر شد. در سال ۲۰۱۵ شرکت فولکس‌واگن تایید کرد که به صورت غیرقانونی نرم‌افزارهایی به کار گرفته بود، که میزان آلایندگی خودروهای دیزلی را در هنگام تست پایین‌تر از حد مجاز نمایش می‌داد.

volkswagen dieselgate / فولکس‌واگن دیزل‌گیت

استادلر هنوز در زندان‌ به سر می‌برد تا اثبات کند که درمورد خودروهای دیزلی آئودی‌، تبلیغات فریب‌دهنده انجام نداده است و امیدی برای بازگشت به پست مدیریت آئودی ندارد. در حال حاضر به‌طور موقت آبراهام شوت، مدیر فروش و بازاریابی آئودی به‌جای او فعالیت می‌کند. اما براساس اطلاعاتی که از جلسه اخیر گروه فولکس‌واگن به‌دست‌آمده است، فرد مناسب‌تری قرار است جای شوت را بگیرد.

Volkswagen Audi Rupert Stadler / فولکس‌واگن آئودی روپرت استادلر

روپرت استادلر در زندان آگسبورگ آلمان بازداشت شده است. پس از درخواست تجدیدنظر استادلر، دادگاه بیانیه‌ای منتشر کرد که گفته می‌شود با وجود اصرار فولکس‌واگن و آئودی مبنی بر آگاهی نداشتن مدیران ارشد از نقص نرم‌افزار آلایندگی، آن‌ها همچنان تحت تعقیب قرار می‌گیرند. دادگاه آلمان ادعا می‌کند که استادلر با وجود اطلاع از نقص نرم‌افزار آلایندگی فولکس‌واگن، همچنان اجازه فروش آن‌ها را صادر کرده بود. روپرت استادلر از ابتدای تحقیقات با دادگاه آلمان همکاری کرد، اما تا به حال از ارائه هرگونه اظهارنظری خودداری کرده است. 

رسوایی تقلب شرکت فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵ در مورد آلایندگی خودروهایش (دیزل‌گیت) جنجالی بزرگ در اروپا و آمریکا به‌پا کرد. فولکس‌واگن اعتراف کرده است که بیش از ۱۱ میلیون خودروی دیزلی تولیدی‌ این شرکت، از نرم‌افزاری برای کم نشان دادن میزان آلایندگی استفاده می‌کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات