احتمال عرضه مدل ارزان‌قیمت مک بوک 13 اینچ قوت گرفت

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که شایعاتی در مورد مدل ارزان‌قیمت مک‌بوک 13 اینچ به گوش می‌رسند و به‌تازگی مجددا به این شایعات دامن زده شده است.
تبلیغات

ژانویه‌ی ۲۰۱۸ بود که برای اولین‌بار شاهد انتشار اخباری در رابطه با عرضه‌ی مدل ارزان مک‌بوک ۱۳ اینچ توسط اپل بودیم و دو ماه بعد، مینگ‌چی کو به آن اشاره کرد و باعث شد احتمال صحت این شایعه، قوت بگیرد. او در آن زمان گفته بود که انتظار دارد اپل مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر را با برچسب قیمت پایین‌تر، به بازار عرضه کند؛ اپل با این کار می‌تواند میزان فروش مک‌بوک‌هایش را تا پایان ۲۰۱۸، به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

پس از انتشار آن خبر، وب‌سایت‌های زیادی به تهیه گزارش پرداختند و خیلی‌ها گفتند که ژوئن ۲۰۱۸، زمان عرضه‌ی این لپ‌تاپ است (که البته این تاریخ انتشار، صحیح نبود). موضوعی که بیشتر از همه درموردش بحث می‌شود، این است که ظاهرا مک‌بوک ارزان‌قیمت قرار است قیمتی پایین‌تر از ارزان‌ترین مدل مک‌بوک ایر (۹۹۹ دلار) داشته باشد و از نمایشگر رتینا بهره ببرد. این قضیه در صورت صحت داشتن، می‌تواند اتفاق بزرگی باشد؛ به‌خصوص با در نظر گرفتن این‌که قیمت پایه‌ی مک‌بوک ۱۲ اینچ اپل، از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود.

روز گذشته بود که وب‌سایت دیجی‌تایمز در گزارشی جدید و به‌نقل از شرکت شناخته‌شده‌ی کامپل الکترونیکس به‌صورت خلاصه به این شایعه دامن زد؛ گفتنی است که کامپل الکترونیکس، برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا، لپ‌تاپ تولید می‌کند:

با وحود کاهش سفارشات Dell برای کامپل الکترونیکس، این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم امسال شاهد افزایش سفارشات از‌ سوی HP خواهد بود. در کنار این‌ها، انتظار می‌رود که سفارشات شرکت کوانتا به لطف نوت‌بوک‌های ارزان‌قیمت جدید اپل، در سه‌ماهه‌های چهارم ۲۰۱۸، به بیش از ۱۰ میلیون واحد برسد.

متأسفانه جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

طراحی اصلی مک‌بوک ایرهای Apple از سال ۲۰۱۰ تاکنون تفاوت چندانی به خود ندیده است و از ۲۰۱۵ هم شاهم انتشار آپدیت‌های بزرگ برای‌ این لپ‌تاپ‌ها نبوده‌ایم؛ به همین دلیل است که برخی کاربران ادعا کرده‌اند که کوپرتینونشین‌ها اندکی نسبت به این محصول خود، بی‌مهری کرده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات