کروم بوک ها به‌زودی به ویژگی بوت دوگانه مجهز می‌شوند

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم‌عامل کروم به‌زودی میزبان قابلیت بوت دوگانه برای اجرای ویندوز ۱۰ خواهد شد.
تبلیغات

سیستم‌عامل کروم در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های زیادی شده است. با این حال، قرار دادن آن در کنار سیستم‌های عامل تمام‌عیاری چون ویندوز و مک، ضرب‌المثل هندوانه زیر بغل گذاشتن را به ذهن تداعی می‌کند. به‌تازگی خبر رسیده است که گوگل درصدد افزودن ویژگی بوت دوگانه به سیستم‌عامل نوپای خود است.

طبق اخبار منتشرشده، سیستم‌عامل Chrome به‌زودی میزبان بوت دوگانه برای اجرای ویندوز ۱۰ خواهد بود. به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان XDA، گوگل در حال دریافت مجوزهای سخت‌افزاری لازم برای اجرای ویندوز ۱۰ در پیکسل بوک است. گفتنی است ویژگی سیستم‌عامل جایگزین به‌زودی و با کد Campfire برای کاربران پیکسل بوک گوگل و سپس برای دیگر کروم‌بوک‌ها در دسترس خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت مدت زمان زیادی را برای بهینه‌کردن سیستم‌عامل Windows 10 و اجرای آن در رایانه‌هایی با سخت‌افزار پایین صرف کرده است؛ اما اجرای ویندوز ۱۰ با تمام ویژگی‌ها و سرویس‌های گوناگون آن در کروم بوک‌های ارزان‌قیمت که از مشخصات سخت‌افزاری بسیار پایینی برخوردارند، کمی دور از انتظار است. به همین دلیل انتظار می‌رود ویندوز ۱۰ اس، جایگزین بهتری برای کروم‌بوک‌ها باشد.

شایان ذکر است که اجرای ویندوز ۱۰ در پیکسل بوک گوگل به‌واسطه‌ی داشتن سخت‌افزار مناسب، به‌درستی قابل انجام است؛ اما انتظار نمی‌رود که این دستگاه بتواند نرم‌افزارهای سنگینی چون فتوشاپ را اجرا کند. به همین دلیل اضافه شدن اپلیکیشن‌های اندروید و ویندوز هم قادر به رفع شکاف‌های نرم‌افزاری در این دستگاه‌ها نیست.

در نهایت باید گفت که تمامی اطلاعات منتشرشده، خبر از رویکرد جدید و تغییرات قابل‌توجه برای کاربران سیستم‌عامل کروم‌بوک در آینده دارد و انتظار می‌رود Google اطلاعات تکمیلی را در کنفرانس معرفی پرچمدار جدید خود یعنی گوگل پیکسل ۳ منتشر کند.

نظر شما در مورد بوت دوگانه در سیستم‌عامل کروم‌ چیست؟ آیا کروم‌بوک‌های گوگل قادر به اجرای صحیح ویندوز ۱۰ خواهند بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات