عذرخواهی مزدا، سوزوکی و یاماها به دلیل انتشار اطلاعات نادرست

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی متهم شدن خودروسازان ژاپنی از جمله مزدا به تقلب در انتشار داده‌های مصرف سوخت و آلایندگی، این شرکت‌ها با ارائه گزارشی از عملکرد ضعیف خود عذرخواهی کردند.
تبلیغات

اواخر هفته گذشته خبری از احتمال تقلب مزدا در انتشار آلودگی محصولات انتشار یافت، که باعث واکنش‌های فراوانی از سوی افکار عمومی شد. نشریه Nikkei Asian Review، در گزارشی از انجام نامناسب آزمایش مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده توسط شرکت‌های مزدا، سوزوکی و یاماها خبر داد. این مسئله باعث شد تا مسئولان خودروسازان ژاپنی، به مسئله تقلب واکنش نشان دهند. طی ماه‌های گذشته، انتشار اخبار مربوط به تقلب سوبارو و نیسان، موجی از بی‌اعتمادی نسبت به عملکرد خودروسازان ژاپنی ایجاد کرد.

نمایندگان شرکت‌های مزدا و سوزوکی با ارائه گزارش به وزارت کشور، زیرساخت و حمل‌ونقل ژاپن، اذعان کردند که در خصوص اجرای دقیق و کامل آزمایش‌های مصرف سوخت و میزان انتشار آلایندگی خودروهای تولیدی خود، کم‌کاری و سهل‌انگاری کرده‌اند. با این حال، بازرسی نهایی خودروهای مزدا در نمونه‌های بررسی شده، تحت استاندارد JC08 و WLTC2 قرار داشتند و مزدا هیچ نشانه‌ای از تغییر و دست‌کاری داده‌ها پیدا نکرد. نماینده شرکت یاماها موتور نیز در این خصوص گفت:

ما در اجرای دقیق و موشکافانه این آزمایش‌ها کوتاهی کرده‌ایم و به همین دلیل، عاجزانه از مردم و مسئولان مربوطه پوزش می‌طلبیم.

با این وجود، مزدا خطاهای جزئی در سرعت محصولات تشخیص داد؛ این خطاها بیش‌تر به شرایط آزمایش خودروها بستگی دارد و باعث ایجاد انحراف کمی نسبت به الگوی پیش‌فرض می‌شود. خطای ناچیز سرعت در ۷۲ مورد از مجموع ۱۴۷۲ خودرو تحت استاندارد JC08 کشف شد. پس از بررسی دقیق‌تر، مزدا دو علت برای این نقص کشف کرد؛ نادرستی شیوه برنامه‌ریزی سیستم و سازمان‌دهی غلط روش آزمایش توسط بازرس‌ها، به عنوان دو دلیل برای این موضوع توسط مزدا اعلام شده است. 

Mazda / مزدا

مزدا در حال حاضر تمام داده‌های آزمایش خود را، بررسی مجدد کرده است و نتایج آن نشان می‌دهند که هیچ گونه نقصی در زمینه مصرف سوخت و شاخص‌های انتشار آلایندگی وجود ندارد. این شرکت همچنین اعلام کرد که هیچ نقصی در آزمایش‌های تحت استاندارد WLTC یافت نشده است.

در حال حاضر مزدا برای اجتناب از تکرار دوباره چنین مسائلی، سیستم بازرسی خود را بروزرسانی خواهد کرد. علاوه بر این، مزدا تعداد کارکنان مسئول بازرسی نهایی را افزایش می‌دهد. خودروساز ژاپنی امیدوار است که در آینده چنین مسائلی تکرار نشود؛ زیرا می‌داند که انتشار اخبار مربوط به تقلب، تا چه حد می‌تواند باعث ناامیدی مشتریان و کاهش فروش محصولات شود. البته به نظر می‌رسد که این گزارش، مربوط به خودروهای تولیدی برای بازار داخلی ژاپن باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات