مشکل جدید صوتی گریبان گیر مک بوک پروهای اپل شد

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
محصولات شرکت اپل بسیار پرطرفدار هستند ولی مشکل‌های جزیی جدیدی که در برخی از این محصولات به وجود آمده،‌ اعتماد عمومی به این محصولات را کمتر کرده است.
تبلیغات

مشکلات سریالی و سهل‌انگارانه محصولات اپل این سوال را ایجاد می‌کند که آیا واقعا این شرکت چشم‌های خود را روی جزییات محصولاتش بسته است؟

همین چند هفته پیش بود که شرکت اپل متوجه یک سری مشکلات در مجموعه لپ‌تاپ‌های مک‌ بوک پروی خود شد و با ارائه آپدیتی آن‌ها را برطرف کرد. به تازگی کاربرها مشکلی را گزارش داده‌اند که ظاهرا باز از دست کارکنان بخش کنترل کیفیت شرکت اپل در رفته است. بسیاری از این کاربرها در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب و رددیت مشکل پیش آمده برای خود را مطرح کرده‌اند.

ظاهرا در هر دو نوع لپ‌تاپ ۱۳ و ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو اپل مشکلی وجود دارد که باعث شکست صدا در اسپیکرها می‌شود. حتی زمانی که صدا پایین است، باز هم صدا در اسپیکرها دچار شکستگی می‌شود و در نهایت صدای خروجی مفهوم نیست. در تبلیغات شرکت اپل برای این لپ‌تاپ‌ها، روی قدرت اسپیکرهای آن مانور زیادی داده شده بود. در این تبلیغات گفته شده بود که صدای خروجی این اسپیکرها با دامنه دینامیک گسترده و حداثکر قدرت بیس شنیده خواهد شد. همچنین شرکت اپل ادعا کرده بود این اسپیکرها در نوع خود بهترین هستند و از طریق ارتباط مستقیم با منبع تامین برق، حداکثر صدای تقویت شده را به گوش کاربرها می‌رسانند.   

هنوز دلیل اصلی این مشکل مشخص نیست و پیدا کردن دلیل آن هم سخت خواهد بود، ‌هرچند یک منبع نزدیک به شرکت اپل تایید کرده است که این شرکت به دلیل اصلی این مشکل پی برده و در حال پیدا کرده راه‌حلی مناسب برای آن است. کاربرهایی که این مشکل را گزارش داده‌اند از سراسر جهان هستند. برخی از آن‌ها گزارش داده‌اند در حین استفاده از نرم‌افزارهای خاصی مثل Apple Music، iTunes و Garage Band دچار این مشکل می‌شوند. برخی از این کاربرها هم این مشکل را در حین مشاهده ویدیو‌های یوتیوب گزارش داده‌اند. همچنین برخی گزارش داده‌اند این مشکل وقتی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد که در حال استفاده از Windows در حالت BootCamp هستند. در صورتی که دلیل آخر درست باشد مشکل نرم‌افزاری نیست و بیشتر مشکلی سخت‌افزاری به نظر می‌رسد.

لپ تاپ اپل

کابرهای انجمن وب‌سایت MacRumors حدس می‌زنند که دلایل احتمالی مشکل صدا در اسپیکرهای مک‌بوک ‌پرو یکی از این موارد باشد: تداخل رادیویی به علت نبود محافظ مناسب، درایور نامناسب صوتی، تراشه جدید شرکت اپل به نام T2. یکی از کاربرهای این سایت گزارش داده است که بعد از استفاده از نسخه آخر بتای macOS Mojave مشکل اسپیکرهایش حل شده است،‌ هرچند گزارش تنها یک کاربر نمی‌تواند منبع موثقی برای پیدا کردن راه‌حل مناسب مشکل صوتی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ‌پروی اپل باشد.

اگر مشکل صوتی در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پروی اپل به دلیل استفاده خاص کاربرها از این لپ‌تاپ‌ها بود،‌ نباید تا این حد در سطح جهان گسترده دیده می‌شد. در نهایت دلیل هر چه که باشد یک مشکل جدید برای شرکتی مثل اپل خواهد بود. به همین تازگی این شرکت آپدیت‌هایی را ارائه داده تا مشکلات زیادی که از چشم‌های تیم کنترل کیفیتش دور مانده بود را برطرف کند. هنوز مشکل‌های قبلی به طور کامل حل نشده‌اند که مشکل جدید صوتی برای کاربرهای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ‌پروی شرکت اپل به وجود آمده است.

لپ تاپ اپل

مشکل‌های جزئی در محصولات شرکت اپل به تازگی افزایش یافته است، در حدی که به نظر بسیاری از کاربرها این شرکت باید تغییراتی در تیم کنترل کیفیت خود به وجود بیاورد. به طور مثال شرکت اپل به تازگی یک کاور چرمی ویژه لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو با قیمت بالای ۲۰۰ دلار تولید کرده است که فاقد روزنه در قسمت اتصال شارژ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات