راویک؛ ترکیب انقلابی موتور برقی با تخته موج سواری

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک شرکت فعال در حوزه‌ی وسایل الکتریکی، تخته‌ی موج سواری جدیدی با نام راویک را معرفی کرده است که نیروی محرکه‌ی خود را از باتری تامین می‌کند.
تبلیغات

تخته‌های موج سواری برقی از اختراعات جالبی هستند که اخیرا معرفی شده‌. این تخته‌ها سرعت بالایی دارند و جالب است که در عین داشتن سرعت بالا کاملا بی‌صدا عمل می‌کنند و همین امر سواری با آن‌ها را بسیار لذت‌بخش می‌کند. همچنین حرکت تخته‌های موج سواری برقی روی آب نیز بسیار نرم و روان است. یکی از جدیدترین تخته‌های موج سواری برقی که به بازار معرفی شده است تخته‌ی Awake Ravik نام دارد که حداکثر سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. تخته‌ی موج سواری برقی راویک تماما از الیاف کربن ساخته شده است و کنترل آن نیز با استفاده از یک کنترلر بی‌سیم که در دستان موج سوار دارد انجام می‌شود.

ravik surfboard

راویک را باید یکی از بهترین وسایل برقی در ورزش‌های آبی دانست که ضمن اینکه نیروی خود را از انرژی الکتریکی تامین می‌کند اما حرکات فیزیکی زیادی را نیز برای موج سوار به همراه دارد. کنترل این تخته نیز بسیار آسان است و موج سواران حرفه‌ای می‌توانند به بالانس خوبی روی این تخته دست پیدا کنند و با سرعت بالا اقدام به تغییر مسیر کنند. بدنه‌ی این تخته‌ی موج سواری برقی تماما از الیاف کربن ساخته شده است و کاملا هم ضد آب است و به این ترتیب مجموعه‌ی الکتریکی که به صورت یکپارچه درون بدنه‌ی تخته‌ی موج سواری کار گذاشته شده است نیز کاملا مقاوم است.

Ravik

این تخته‌ی موج سواری توانایی حرکت روی امواج را نیز دارد و به خوبی می‌توان مسیرهای منحنی شکل را با آن پیمود. در هنگام پرش نیز عملکرد آن فوق العاده است و بالانس و تعادل بسیار خوبی ارائه می‌دهد. همچنین یک سیستم ایمنی برای راویک تعبیه شده است که به محض سقوط سوارکار از روی تخته‌ی موج سواری، موتور را خاموش و متوقف می‌کند.  در صورتی که موج‌سوار از روی تخته به آب بیفتد می‌تواند با نگه داشتن کنترل گازی که در دست دارد کاری کند تا تخته دور شده و احتنمال آسیب، کمتر شود.

Ravik

در حال حاضر هنوز شرکت سازنده‌ی راویک قیمتی را برای این تخته‌ی موج سواری برقی اعلام نکرده است اما از آنجایی که اصلی‌ترین رقیب راویک که لامپوگابوس (Lampuga Boost) نام دارد با قیمتی در حدود ۲۴ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود می‌توان انتظار داشت که راویک نیز قیمتی در این حدود داشته باشد. البته این قیمت بسیار بالا است و احتمالا اکثر موج سواران، اجاره‌ی این وسیله را به خرید ترجیح دهند.

ravik surfboard

باید چند ماهی صبر کنیم تا راویک به بازار بیاید. سفارش این محصول، به زودی آغاز می‌شود و حدود یک ماه دیگر نیز تحویل مشتری خواهد شد. در انتها پیشنهاد می‌کنیم، تماشای ویدیویی که عملکرد جالب این تخته‌ی موج سواری را نشان می‌دهد از دست ندهید.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات