کانن از SX740 HS با قابلیت فیلمبرداری 4K رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کانن از جدیدترین دوربین کامپکت خود از سری پاورشات SX رونمایی کرد. این محصول توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 4K دارد.
تبلیغات

کانن یک دوربین کامپکت با قابلیت فیلمبرداری 4K را به سری پرآوازه‌ی پاورشات اضافه کرد. روز گذشته شرکت ژاپنی از پاورشات SX740 HS که یک دوربین با قابلیت زوم ۴۰ برابر است رونمایی کرد. دوربین یادشده اولین دوربین کامپکت سری پاورشات است که می‌تواند 4K ضبط کند. با این حساب، قابلیت فیلمبرداری 4K قبل از اینکه به دوربین‌های کامپکت پیشرفته‌ی کانن اضافه شود، به مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر این شرکت راه پیدا کرده است.

کانن پاورشات SX730 به همان سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی به کار رفته در نسخه‌ی ۲۰۱۷ یعنی SX730 مجهز شده است؛ اما پردازنده‌ی مورد استفاده در مدل جدید به DIGIC 8 ارتقاء یافته است؛ ارتقائی که موجب شده است دستگاه توان ضبط تصاویر با رزولوشن 4K را پیدا کند. به علاوه، پردازنده‌ی جدید امکان عکاسی از سوژه‌های ثابت با رزولوشن کامل را با سرعتی برابر ۷.۴ فریم بر ثانیه میسر کرده است که پیشرفتی نسبی به حساب می‌آید.

کانن SX740

ویژگی بارز دوربین‌های سری SX700 قابلیت زوم آن‌ها محسوب می‌شود و SX740 نیز از این ویژگی بی‌نصیب نیست. لنز به کار رفته در این مدل می‌تواند تا ۴۰ برابر زوم کند و لرزشگیر تصویر دوگانه نیز آن را در ثبت تصاویر بدون لرزش کمک خواهد کرد.

تمام این ویژگی‌ها در یک کامپکت کم‌وزن قرار گرفته‌اند که کانن مدعی است از طراحی ارگونومیک برخوردار است. نمایشگر LCD در این محصول سه اینچی است و قابلیت گردش ۱۸۰ درجه به سمت بالا دارد. وای‌فای و بلوتوث داخلی نیز از دیگر مشخصات SX740 HS به شمار می‌روند.

کازوتو اوگاوا، مدیرعامل کانن در آمریکا در بیانیه‌ی خبری گفت:

ما بر عهد خود در خصوص ارائه‌ی جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در محصولات کانن استوار هستیم تا نیاز مشتریان خود را تأمین کنیم. در راستای ادامه‌ی روند روبه‌رشد سری محبوب پاورشات SX، مفتخر به ارائه‌ی راهکارهای ثبت تصویری هستیم که کاربران را به روایت تصویری لحظه‌ها بیش از پیش تشویق خواهد کرد.

اضافه شدن فیلمبرداری 4K دوربین‌های کامپکت کانن را در رقابت با گزینه‌های نسبتا هم‌قیمت دیگر مانند Panasonic ZS70 کمک خواهد کرد؛ هرچند که مدل ۴۵۰ دلاری پاناسونیک امکان عکاسی در فرمت RAW و حالت‌های تنظیمات دستی را نیز ارائه می‌دهد.

SX740

اولین دوربین‌های کامپکت با قابلیت زوم بالا، چند سالی است که وارد بازار شده‌اند و از آن جمله می‌توان به نیکون A900 (۲۰۱۶) با قابلیت زوم ۳۵ برابری و سرعت ثبت تصویر پنج فریم بر ثانیه اشاره کرد. حالا، کانن با کمی تأخیر، اقدام به ارائه‌ی اولین دوربین کامپکت زوم خود با قابلیت ضبط 4K کرده است که به هر حال می‌تواند برای این شرکت اتفاق خوبی باشد.

SX740
SX740
SX740
SX740

کانن پاورشات SX740 HS قرار است اواخر آگوست یعنی نهایتا تا دهم شهریور با قیمت خرده‌فروشی ۴۰۰ دلار در دورنگ مشکی و نقره‌ای روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات