جهرمی:‌ شناسایی ۳۱۰۰ قربانی پیامک‌ تقلبی ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات ضمن اعلام شناسایی بیش از ۳۱۰۰ نفر از متضرران پیامک دروغین اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی، از برخورد جدی با کلاهبرداران خبر داد.
تبلیغات

اگرچه بارها درباره‌ی پیامک‌های تقلبی و دروغین خبرهایی منتشر شده و اعتراضاتی هم در پی داشته است؛ اما باز هم این پیامک‌ها موجبات کلاهبرداری و آزار و اذیت کاربران را فراهم می‌کنند. بر این اساس وزیر ارتباطات در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام نوشت:

با کلاهبرداری‌ها برخورد جدی می‌کنیم. همواره مردم از بنده در مواجهه حضوری و یا در فضای مجازی خواسته‌اند که با پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری‌ها وکلاهبرداری‌هایی که در این زمینه گاهی صورت می‌گیرد، مقابله جدی شود. پس از آنکه در عید فطر، عده‌ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت ۱۲۰گیگابایتی، تعدادی از مشترکین را فریب دادند و آنها اجبارا عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ای دیگر، همانگونه که در تصویر ملاحظه می‌کنید، با سوء استفاده از سرویسهای ارزش افزوده اقدام به کلاهبرداری از مشترکین کرده‌اند.
برای بیش از ۳۱۰۰ قربانی نهایی، با دستور سازمان تنظیم مقررات، مبالغ عودت داده شد. در موارد اخیر، امروز سازمان تنظیم مقررات توقیف فعالیت سرویس‌های ارزش افزوده متخلف را اعلام کرد. همچنین به اپراتورها ابلاغ شده ظرف یک هفته وجوه همه مشترکان این سرویس‌های ارزش افزوده را عودت دهند و با تکمیل مستندات این شرکت‌ها به مراجع مربوطه برای رسیدگی تخلفات معرفی شوند. وزارت ارتباطات با تاکید بر تسهیل مسیر تجارت مجاز و حمایت از آن، با مصادیق کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های اینچنینی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
جهرمی- اینستاگرام-پیامک تبلیغاتی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات