هواوی نگران تحریم های آمریکا به دلیل همکاری با ایران نیست

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی در جهان، احتمال تحریم شدن توسط آمریکا را به دلیل همکاری با ایران و کره‌ی شمالی بسیار ضعیف عنوان کرده است.
تبلیغات

هواوی در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی در جهان شناخته می‌شود. یکی از مدیران هواوی در گفتگو با یک روزنامه‌ی فرانسوی اعلام کرده که احتمال اینکه این کمپانی به دلیل همکاری با ایران و کره‌ی جنوبی در معرض تحریم‌های آمریکا قرار گیرد، بسیار ضعیف است و از این‌رو چینی‌ها همچنان به خرید تراشه‌های مورد نیاز خود از کمپانی‌های آمریکایی طی سال جاری ادامه خواهند داد.

هواوی علاوه بر تولید تجهیزات مخابراتی، به عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان نیز شناخته می‌شود. این کمپانی چینی که ماهیتی خصوصی دارد، همواره متهم به ارتباط با دولت چین شده است، حال آنکه این موضوع توسط مقامات و مدیران هواوی تکذیب شده است.

هفته‌ی گذشته، شماری از سناتورهای کنگره‌ی آمریکا با انتشار نامه‌ای از سواستفاده‌ی هواوی از انجام تحقیقات در دانشگاه‌های آمریکا اظهار نگرانی کردند. براساس آنچه که اعلام شده، هواوی با اختصاص بورسیه‌ها و تامین مالی تحقیقات در دانشگاه‌های آمریکا، می‌تواند نتیجه‌ی تحقیقات را مورد استفاده قرار دهد که همین موضوع باعث شده شماری از سناتورها امنیت ملی آمریکا را در خطر ببینند.

همانطور که می‌دانید، زد تی ای، دیگر کمپانی چینی که همچون هواوی به تولید گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی مشغول است، اخیرا به دلیل همکاری با ایران و کره‌ی شمالی در معرض تحریم‌های آمریکا قرار گرفت و نهایتا مجبور شد تا علاوه بر اعمال تغییرات مدیریتی، جریمه‌ای ۱.۴ میلیارد دلاری را نیز پرداخت کند.

کن هو، یکی از مدیران ارشد هواوی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

بسیار سخت است که خبر مربوط به تحریم شدن توسط آمریکا را بشنویم. ۱۰ سال پیش ما سیستمی را پیاده‌ کرده‌ایم تا از طریق آن بتوانیم صادرات خود را کنترل کنیم. همین موضوع باعث بهینه‌تر شدن فرایند صادرات شده است. سیاست‌های ما مبتنی بر رعایت تمام قوانینی است که توسط اتحادیه‌ی اروپا، سازمان ملل و ایالات متحده وضع شده است.

هو در پاسخ به این سوال که آیا هواوی می‌تواند بدون حضور در بازار آمریکا به فعالیت‌های خود ادامه دهد یا خیر با اعلام اینکه سیاست‌های فعالیت هواوی بصتر زنجیروار به هم متصل شده، چنین اظهار نظر کرده است:

ما باید برای انتخاب بهترین فناوری‌ها و بهترین محصولات همیشه از سیاست‌های باز و فعالیت گسترده پیروی کنیم. به همین دلیل ما همچنان به خرید تراشه‌های آمریکایی ادامه خواهیم داد. ابتدای سال جاری میلادی شماری از قانون‌گذاران آمریکایی از آلفابت خواستند تا همکاری‌های خود با هواوی را به دلایل امنیتی محدود کند. همکاری هواوی با اپراتور مخابراتی AT&T نیز به دلیل امنیتی متوقف شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات