ابرخودروهای کونیگزگ آگرا وادر و آگرا ثور، معرفی شدند

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروساز سوئدی کونیگزگ از دو نسخه ویژه‌ی کونیگزگ آگرا به نام‌های ثور و وادر برای شرکت در جشنواره سرعت گودوود رونمایی کرد.
تبلیغات

 با رونمایی از دو نسخه ویژه به نام‌های ثور (Thor) و وادر (Väder)، سه‌گانه نسخه نهایی خودروی سوپراسپرت کونیگزگ آگرا تکمیل شد. ثور و وادر براساس مدل کونیگزگ آگرا RS ساخته شده‌اند که توانست رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را به نام خود ثبت کند. این دو نسخه ویژه با مجموعه‌ای از آپشن‌های مختلف و بدون دریافت هزینه اضافی عرضه می‌شود. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به قطعات آیرودینامیکی سفارشی اشاره کرد.

Koenigsegg Agera RS / کونیگزگ آگرا RS

بخش‌هایی از بدنه نسخه ثور کونیگزگ آگرا با جلایی به رنگ دانه‌های الماس پوشیده شده است، در حالی که از دو رنگ کربنی روشن در آن استفاده می‌شود. این نسخه خاص از باله مرکزی شبیه مدل‌های لمانز برای افزایش پایداری در سرعت‌های بالا و قابلیت‌های فعال آیرودینامیکی بهره می‌برد. 

Koenigsegg Agera RS / کونیگزگ آگرا RS

از سوی دیگر، نسخه Väder این ابرخودرو با رنگ کربنی روشن جلاکاری شده است و از دو بال کوچک در عقب و تزئیناتی به رنگ طلای سفید در برخی قسمت‌های بدنه بهره می‌برد. اسپویلر عقب بزرگ‌تر دارای برش‌های منحصربفردی است که عملکرد داخلی بال عقب فعال را نشان می‌دهد. 

Koenigsegg Agera RS / کونیگزگ آگرا RS

هر دو نسخه نهایی خودروی سوپراسپرت کونیگزگ آگرا دارای باله‌های کوچک سفارشی در جلو، اسپویلرهای جلو و  عقب بزرگ‌تر و ارتقای پیشرانه 1MW هستند. برای یادآوری باید بدانید که ارتقای 1MW کونیگزگ آگرا دارای یک پیشرانه ۵.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو با ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت است.

Koenigsegg Agera RS / کونیگزگ آگرا RS

پیشرانه ابرخودروی کونیگزگ آگرا RS مدتی قبل پنج رکورد جهانی را یکی از بزرگراه‌های ایالت نوادا آمریکا شکست. این خودرو به بیشینه سرعت ۴۵۷.۹۴ کیلومتر بر ساعت دست یافت که آن را به عنوان سریع‌ترین مدل تولیدی در جهان تبدیل می‌کند. 

Koenigsegg Agera RS / کونیگزگ آگرا RS

آخر هفته جاری هر دو نسخه ویژه ثور و وادر از کونیگزگ آگرا برای شرکت در رویدادی راهی آلمان خواهند شد. سپس به جشنواره سرعت گودوود ۲۰۱۸ در انگلستان خواهند رفت تا شانس خود را برای ثبت رکورد امتحان کنند. در حال حاضر کونیگزگ قصد دارد تا از جانشین خودروی سوپراسپرت کونیگزگ آگرا در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ رونمایی کند.

حدود چند ماه پیش بود که ابرخودروی کونیگزگ آگرا RS با ثبت سرعت میانگین ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت در مسیر رفت و برگشت، به‌عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان شناخته شد. در حال حاضر مسئولان این خودروساز سوئدی آن را برای ثبت رکورد سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت و گذر از مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت آماده می‌کنند. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات