آموزش عکاسی از غذاهای معلق در هوا

جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
عکاسی از مواد غذایی یکی از بروزترین و محبوب‌ترین گرایش‌های این رشته است. همه ما در تبلیغات رستوران‌ها، محصولات صنایع غذایی و غیره شاهد عکس‌هایی از غذاهای شناور و معلق در هوا بوده‌ایم. در این مقاله به آموزش نحوه ثبت این گونه عکس‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

نوآوری و خلاقیت و به کاربردن تکنیک‌های مختلف سبب می‌شود که تصاویر ثبت شده توسط شما زیبایی دو چندان داشته باشد و نظر هر بیننده‌ای را جلب کند. معلق ماندن اجسام در فضا یکی از همین راه‌کارها است که کاربرد عمده‌ای در عکاسی از مواد غذایی دارد. عکس‌هایی به این سبک کاربرد عمده‌ای در صنعت تبلیغات دارند و به بیننده اجازه می‌دهند تا اجزای تشکیل‌دهنده غذاهایی مانند ساندویچ و سالادها را ببینند. اگر دوست دارید که شیوه عکاسی از غذاهای معلق در فضا را یاد بگیرید، بدون این که غذاها را به هوا پرتاب کنید با ما همراه باشید.

عکاسی از غذا(photography)

آقای اسکایلر بورت متخصص در زمینه عکاسی از مواد غذایی می‌گوید :

ثبت و ساخت این چنین عکس‌هایی کار چندان سختی نیست. فقط باید ابزاری برای معلق نگه داشتن غذاها و اجسام در هوا داشته باشید و سپس از هر غذا یا جسم عکس جداگانه‌ای گرفته شود و در نهایت تمامی عکس‌ها در فتوشاپ باهم ترکیب شوند.
مقاله‌های مرتبط:

    اسکایلر برت برای این کار ازدو پایه سبک و مقداری سیم استیل جهت معلق نگه داشتن غذاها در هوا استفاده کرده است.در اینجا نیاز است که سه عکس مجزا از صحنه گرفته شود. یک عکس با سیم‌ها و مواد غذایی که روی آن قرار دارد، عکس دیگر با شخصی که بشقاب را نگه داشته است و در نهایت عکسی از پس زمینه.

    عکاسی از غذا
    عکاسی از غذا(foodphoto)
    عکاسی از غذا(foodphoto)

    در مرحله آخر عکس‌ها را دربرنامه فتوشاپ به‌عنوان یک لایه انتخاب کنید و با ابزار Layer Mask لایه‌ها را با هم ترکیب کنید. سپس سیم‌ها و سایر پشتیبان‌ها را حذف کنید تا به تصویر نهایی مورد نظرتان دست یابید. اسکایلر بورت برای ساده‌سازی حذف سیم‌ها در فتوشاپ، بدون حضور مواد غذایی و تنها از خود، اقدام به عکس‌برداری می‌کند تا با ادغام دو عکس، حذف سیم‌ها ساده‌تر شود.

    عکاسی از غذا(foodphoto)
    عکاسی از غذا(photography)

    برت طی یک ویدیوی تقریباً پنج دقیقه‌ای روش‌های ثابت و معلق نگه داشتن غذاها در فضا، عکاسی از آن‌ها و نحوه‌ی ویرایش در فتوشاپ را آموزش داده است. اگر به این سبک از عکاسی علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود این ویدیو آموزشی را تماشا کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات