تصاویری از ماکت گوشی‌های آیفون 10 پلاس و آیفون LCD به‌صورت غیر‌رسمی منتشر شد

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بنجامین گسکین، تصاویری از ماکت‌ گوشی‌های آیفون ۱۰ پلاس  ۶.۵ اینچی و آیفون ۶.۱ اینچی LCD به‌صورت غیررسمی منتشر کرد.
تبلیغات

بنجامین گسکین، افشاگر معروف، در حساب توییتری خود تصاویری فاش‌شده از ماکت‌ آیفون ۱۰ پلاس ۶.۵ اینچی و آیفون ۶.۱ اینچی LCD اپل به‌صورت غیر‌رسمی منتشر کرد. با توجه به تصاویر، طراحی ظاهری آیفون‌های ۲۰۱۸ به‌خوبی نشان داده شده است.  

Apple طبق سنتی دیرینه، ماه‌های سپتامبر- اکتبر (مهرماه- آبان‌ماه)‌، محصولات جدید خود را آماده‌ی عرضه به‌ بازار می‌کند. هرچند طبق آخرین اخبار، معرفی آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر Full Active LCD تا اوایل آذرماه به تعویق خواهد افتاد؛ ولی معمولا هر سال، قبل از فرارسیدن زمان معرفی، تصویری از ماکت‌ گوشی‌های جدید به‌صورت غیر‌رسمی به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

آیفون ۲۰۱۸

ماکت آیفون ۱۰ پلاس (۶.۵ اینچی) و آیفون (۶.۱ اینچی) 

ماکت‌ها، معمولا براساس طراحی شماتیک شاسی گوشی که در دسترس تامین‌کننده‌ی چینی است، ساخته می‌شوند. همچون سال‌های گذشته، تصویر مربوط به ماکت‌ آیفون‌های ۲۰۱۸ با اطلاعات و مشخصاتی که پیش از این به‌صورت غیررسمی در مورد آنها منتشر شده، مطابقت دارد.

انتظار می‌رود اپل، دو مدل آیفون با نمایشگر OLED یکی ۵.۸ اینچی و دیگری  ۶.۵ اینچی معرفی کند که در تصویر لو‌رفته، مدل ۶.۵ اینچی را مشاهده می‌کنید؛ این مدل از طراحی ماژول دوربین دو‌گانه به‌صورت عمودی مشابه آیفون ۱۰ بهره می‌برد. البته پیش از این، گزارشی مبنی بر معرفی آیفون ۶.۵ اینچی با ماژول دوربین سه‌گانه نیز منتشر شده بود که بعدها مشخص شد شایعه‌ای مربوط به آیفون‌های ۲۰۱۹ است. انتظار می‌رود کوپرتینونشین‌ها، آیفون اقتصادی ۶.۱ اینچی را با نمایشگر LCD روانه‌ی بازار کنند. همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، حاشیه‌ی آیفون ۶.۱ اینچی به‌مقدار جزئی از حاشیه‌ی مدل دیگر بزرگ‌تر است؛ که دلیل آن نوع قرارگیری نمایشگر LCD روی گوشی آیفون است. ظاهرا گوشی‌های مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی لاجرم  باید حاشیه‌ی بیشتری داشته باشند. هرچند در برخی خبرها تاکید شده است که آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر Full Active حاشیه‌ی بسیار باریکی دارد.

آیفون ۲۰۱۸

با وجودی‌که آیفون ۶.۱ اینچی ال‌سی‌دی، یک گوشی هوشمند میان‌رده محسوب می‌شود ولی برخی ویژگی‌های آیفون ۱۰ از جمله فیس آیدی (Face ID) را دارد. کوپرتینونشین‌ها سعی کردند با به‌کارگیری نمایشگر LCD در آیفون ۲۰۱۸، قیمت گوشی کمتر شود. ظاهرا به‌غیر‌ از تغییر نمایشگر، اپل سعی کرده است با تمهیدات دیگری، قیمت گوشی هوشمند اقتصادی خود را پایین‌ نگه‌ دارد. مثلا همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در پنل پشتی گوشی، به‌جای استفاده از ماژول دوربین دو‌گانه از ماژول دوربین تکی استفاده شده است. همچنین، آیفون ۶.۱ اینچی به‌جای قاب فلزی، از قاب آلومینیومی بهره می‌برد. 

در حال حاضر آیفون ۱۰، در رنگ‌های طوسی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است. مینگ‌چی‌کو تحلیلگر معروف، ادعا می‌کند که نسل بعدی آیفون ۱۰ در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی عرضه خواهد شد. به‌علاوه مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۲۰۱۸ نیز با تنوعی از رنگ‌های قرمز، آبی، نارنجی، طوسی و سفید عرضه خواهد شد. در خبرهای قبلی گفته شده بود که مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۲۰۱۸ در رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، نارنجی و آبی عرضه می‌شود. مینگ چی کو معتقد است که آیفون ۶.۱ اینچی LCD قیمتی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار، مشابه برچسب قیمت آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خواهد داشت. آمیت دریانانی، یکی از تحلیل‌گران مؤسسه‌ی RBC Capital Markets نیز معتقد است که اپل گوشی iPhone X Plus  را با شروع قیمت ۹۹۹ دلار به بازار عرضه می‌کند و بعد از عرضه‌ی آن قیمت آیفون ۱۰ فعلی از پایه‌ی ۸۹۹ دلار آغاز خواهد شد. پیش از این نیز در مورد کاهش قیمت آیفون ۱۰ به ۸۹۹ دلار با عرضه آیفون ۱۰ پلاس ۹۹۹ دلاری، خبرهایی منتشر شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات