باگ نرم‌‌افزاری گوشی‌‌های سامسونگ، باعث ارسال عکس‌های گالری به دیگران می‌شود

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش تعدادی از کاربران گوشی‌های سامسونگ، اپلیکیشن پیامک سامسونگ بدون اینکه ردی به جا بگذارد عکس‌های گالری را به‌صورت تصادفی به مخاطبان ارسال می‌کند.
تبلیغات

کاربران گوشی‌های سامسونگ در آمریکا گزارش کرده‌اند که گوشی آن‌ها عکس‌های موجود در گالری را بدون اجازه، به‌صورت تصادفی به مخاطبان آن‌ها ارسال می‌کند. کاربران این گزارش را در فروم رسمی سامسونگ و وب‌سایت ردیت اعلام کرده‌اند. ظاهرا اپلیکیشن پیام‌ها هیچ ردی از تصاویر ارسالی باقی نمی‌گذارد؛ اما کاربران با بررسی لاگ یا گزارش اپراتور خود به این مسئله پی برده‌اند.

سامسونگ در این رابطه به وب‌سایت گیزمودو گفته است که از موضوع خبر دارد و تیم‌های نرم‌افزاری این شرکت در حال بررسی آن هستند. تا کنون کاربران متعددی از بروز این مشکل در گوشی خود خبر داده‌اند و براساس گزارش وب‌سایت ورج، سامسونگ از کاربران خواسته است تا در صورت مواجهه با چنین مشکلی به‌صورت مستقیم با این شرکت تماس بگیرند. یکی از کاربران که از گوشی گلکسی اس ۹ پلاس استفاده می‌کند در انجمن ردیت چنین نوشته است:

شب گذشته حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد، گوشی من کل تصاویر گالری را به یکی از دوستانم پیامک کرد؛ البته در برنامه‌ی پیامک اثری از این موضوع نیست؛ اما لاگ T-Mobile این را نشان می‌دهد. چرا باید چنین اتفاقی بیافتد؟

کاربر دیگری اعلام کرده است که هم گوشی او و هم گوشی همسرش کار مشابهی را انجام داده‌ است. به گفته‌ی او، این مسئله بعد از به‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن پیامک توسط استور سامسونگ صورت می‌گیرد و می‌تواند مربوط به آن باشد. برخی کاربران ردیت پیشنهاد کرده‌اند که فعلا با غیرفعال کردن مجوز دسترسی اپلیکیشن به حافظه‌ی گوشی مشکل به‌طور موقت رفع می‌شود.

به گزارش یکی از کاربران در انجمن رسمی سامسونگ، به‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن پیامک باعث بروز مشکلاتی برای این اپلیکیشن در شبکه‌ی T-Mobile شده است. به گفته‌ی او گاهی اوقات پیامک‌های برنامه‌ریزی شده زودتر از موعد ارسال می‌شوند یا گاهی پیام تحویل دادن پیامک ظاهر می‌شود، در صورتی که طرف مقابل هنوز پیام را دریافت نکرده است.

اخیرا خدمات RCS از سوی اپراتورها از جمله تی‌موبایل به‌روزرسانی شد و طی آن برخی پروتکل‌ها از جمله اشتراک‌گذاری محتوای چندرسانه‌ای به‌روز شدند. به نظر می‌رسد مشکل به وجود آمده ناشی از تعامل نامناسب اپلیکیشن پیامک سامسونگ و پروفایل‌های جدید RCS باشد. تی‌موبایل در واکنش به پرسش کاربران، آن‌ها را به سامسونگ ارجاع داده و اذعان داشته است که مسئله به اپراتور ارتباطی ندارد.

نظر شما کاربر عزیز زومیت در خصوص مشکل نرم‌افزاری اخیر گوشی‌های هوشمند سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات