پیش‌بینی عرضه ۴۱.۶ میلیون گوشی آیفون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط یکی از تحلیلگران بازار، اپل در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۴۱.۶ میلیون گوشی آیفون به بازار عرضه کرده است.
تبلیغات

براساس داده‌های آماری و بررسی یکی از تحلیلگران بازار، اپل تا ماه ژوئن (‌اوایل تیرماه‌)‌ یعنی در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، حدود ۴۱.۶ میلیون گوشی آیفون به بازار عرضه کرده است. این آمار فروش، خبر از تجارت پایدار و با ثبات کوپرتینونشین‌ها می‌دهد. 

جینی مانستر از Loup Ventures معتقد است، با وجودی که عرضه‌ی این تعداد گوشی هوشمند به بازار، آمار بالایی نیست ولی خبر از رشد ثابت 3 درصد در میزان فروش گوشی‌های آیفون می‌دهد. وقتی یک شرکت، رشد ثابتی در فروش خود داشته باشد، ولو اینکه این درصد بسیار جزئی باشد، تجارت پایدار و با ثباتی خواهد داشت. گفتنی است آمار فروش جینی مانستر با با آمار پیش‌بینی‌شده‌ی ۴۲ میلیون گوشی iphone وال‌استریت همخوانی دارد. مانستر معتقد است:

فروش گوشی‌های آیفون تبدیل به تجارتی پایدار و با ثبات شده است و نقشی شبیه به نرم‌افزار نسبت به سخت‌افزار بازی می‌کند.
اپل

به اعتقاد مانستر، محصولات Apple طی چند سال آینده، با رشدی آهسته و کند ولی قابل‌پیش‌بینی در بازار به فروش خواهند رسید. چنین وضعیتی در اثر رویکردهای اپل در عرضه‌ی میلیون‌ها گوشی آیفون به بازار محقق شده است. با توجه به بهبود و ارتقا چرخه‌های تولید و تبیین مبناهایی استوار توسط اپل، چنین تحلیل‌های آماری تا حدود ۹۰ درصد به وقوع خواهد پیوست و طی سال‌های آینده، روند فروش محصولات اپل با همین منوال پیش خواهد رفت. در عین حال، انتظار می‌رود که درآمد حاصل از سرویس و خدمات، تا پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، با رشد ۱۹ همراه باشد که رقمی بالاتر از آمار پیش‌بینی‌شده‌ی وال استریت است. درآمد اپل به‌طور سنتی به سخت‌افزار، وابستگی بیشتری نسبت به نرم‌افزار دارد؛ اما خدماتی مانند Apple Music iCloud و اپ استور فرصت‌های جدیدی در درآمدزایی چندین‌باره برای کوپرتینونشین‌ها فراهم می‌کند.

براساس پیش‌بینی مانستر در مورد خط سیر سه‌ساله‌ی آتی اپل و بر اساس جریان خالص نقدی این شرکت، حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌ به سرمایه‌گذاران بازگردانده خواهد شد؛ البته وال استریت مسیر بازگشت سرمایه را پنج ساله پیش‌بینی کرده است. به‌نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها در سال ۲۰۱۹ وضعیت مالی مطلوبی داشته باشند و میزان فروش گوشی‌های آیفون اپل با رشد ۳ درصدی در هر سال همراه باشد؛ هرچند وال استریت با پیش‌بینی خطی خود، فروش ۲۲۰ میلیون دستگاه را پیش‌بینی کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات