گزارش مالی اسپاتیفای از سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸؛ کاهش درآمد‌ها علیرغم رشد کاربران

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای گزارش مالی خود از سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که علیرغم رشد تعداد کاربران، کاهش درآمد‌ها را به همراه داشته است.
تبلیغات

رقابت تنگاتنگ اسپاتیفای با اپل موزیک باعث شده تا این شرکت در سال‌های اخیر متحمل هزینه‌های بسیاری شود. حال اسپاتیفای به‌عنوان یک شرکت عمومی، گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که علیرغم رشد جامعه‌ی کاربری‌اش، شاهد عملکردی نه‌چندان موردانتظار از آن هستیم. در این گزارش شاهد این هستیم که تعداد مشترکین این سرویس به ۸۳ میلیون نفر رسیده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی ۴۰ درصدی برای این شرکت محسوب می‌شود؛ این تعداد در سه‌ماهه‌ی پیشین به ۷۵ میلیون نفر رسیده بود.

تعداد کاربران کلی اسپاتیفای نیز اکنون به ۱۸۰ میلیون نفر رسیده که رشدی ۵.۹ درصدی را در مقایسه با سه‌ماهه‌ی پیشین تجربه کرده؛ با این حال، آمار رشد کاربران این اپلیکیشن نسبت به فصل مالی پیشین با اندکی کاهش همراه بوده است.

درآمد فصلی اسپاتیفای

علیرغمِ اینکه Spotify در زمینه‌ی افزایش جامعه‌ی کاربری خود توانسته مؤفق ظاهر شود؛ اما این شرکت در بخش مالی با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم‌ می‌کند. درآمد این شرکت در این فصل مالی ۱.۴۹ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سالِ گذشته، رشدی ۲۶ درصدی را برای اسپاتیفای به ارمغان آورده است؛ با وجود افزایش تعداد مشترکین اسپاتیفای با پرداخت آبونمان تعیین شده، این کمپانی در بهار ۲۰۱۸ ضرری ۳۹۴ میلیون یورویی را متحمل شده است. 

کاربران اسپاتیفای

در مقام مقایسه، خوب است بدانید که اپل موزیک به‌عنوان جدی‌ترین رقیب اسپاتیفای تنها ۴۰ میلیون مشترک دارد که طبق گمانه‌زنی‌ها، اکثرِ آن‌ها ساکن ایالات‌ متحده آمریکا هستند. اسپاتیفای اعلام کرده که ۳۱ درصد (۲۵ میلیون نفر) از مشترکین این شرکت ساکن آمریکای شمالی هستند.

اکنون پیش‌بینی‌ها درباره‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، آمار کاربران اسپاتیفای را ۱۸۸ تا ۱۹۳ میلیون نفر تخمین می‌زند؛ در حالی که تعداد مشترک پولی این سرویس بین ۸۵ تا ۸۸ میلیون نفر پیش‌بینی شده است که درآمدی ۱.۴ تا ۱.۶ میلیارد دلاری را عاید این شرکت سوئدی خواهد کرد.

مدیرعامل اسپاتیفای در طول این گزارش مالی از استراتژی‌های شرکت متبوعش برای گسترش خالقین محتوا در پلتفرم خود سخن گفت.

در آخر خوب است به این موضوع اشاره کنیم که سود حاصل از هر کاربر کاهشی ۱۲ درصدی در این فصل مالی داشته است. حال باید در ادامه دید که مسئولین این شرکت برای افزایش درآمد‌ها، آیا سیاست‌های خود را در قبال صنعت موسیقی دچار بازنگری خواهند کرد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات