آمازون در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸، رکورد بیشترین میزان سود خود را شکست

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
عملکرد عالی آمازون، این شرکت را یک قدم دیگر به رکورد اولین شرکت یک تریلیون دلاری نزدیک کرد.
تبلیغات

آمازون با انتشار گزارش اخیر خود از میزان درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، خبر از عملکرد بهتر این شرکت حتی از پیش‌بینی کارشناسان وال‌استریت داد. بخش عمده‌ای از بهبود درآمد آمازون به لطف عملکرد خوب این شرکت در آمریکای شمالی، افزایش سود بخش فضای ابری و پیشرفت قابل توجه کسب‌و‌کار تبلیغات این شرکت بوده است. گزارش عملکرد آمازون خبر از سود ۵.۰۷ دلاری به ازای هر سهم بوده که بیش از دو برابر پیش‌بینی کارشناسان با تخمین سود ۲.۵ دلاری به ازای هر سهم، است.

بدین ترتیب آمازون طی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی با رکوردشکنی و برای اولین بار به سود ۲.۵ میلیارد دلاری دست یافته است تا بدین ترتیب افزایش درآمد فوق‌العاده‌ی ۱۲۰۰ درصدی را نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته با سود تنها ۱۹۷ میلیون دلار، تجربه کند. با عملکرد عالی آمازون، این سومین سه‌ماهه‌ی پیاپی است که این شرکت سود بیش از یک میلیارد دلار را به‌دست می‌آورد. البته نباید از نقش پررنگ بخش تبلیغات این شرکت غافل ماند که پیشرفت بسیار سریعی را با افزایش درآمد سالانه‌ی ۱۳۲ درصدی تجربه می‌کند.

البته آمازون با درآمد ۵۲.۹ میلیارد دلاری، عملکرد کمی ضعیف‌تر از رقم ۵۳.۴۱ میلیارد دلار مورد انتظار داشته است. با این حال بخش سرویس‌های اینترنتی آمازون با رشد ۵۰ درصدی و درآمد ۶ میلیارد دلاری نسبت به ۴.۱ میلیارد دلار بازه‌ی مشابه سال گذشته، با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است.

انبار آمازون

البته شرایط در بخش فروش آنلاین و جهانی آمازون نسبت به سایر کسب‌و‌کار‌های این غول اینترنتی چندان مساعد نیست. این شرکت با تلاش گسترده موفق به کاهش ضرر خود از ۷۲۴ به ۴۹۴ میلیون دلار در سال جاری شده است. برایان الساوسکی، مدیر ارشد بخش مالی آمازون در این خصوص گفت:

ما در سرمایه‌گذاری بین‌المللی بسیار خوش‌بین هستیم. ما هم‌چنان به تلاش خود برای گسترش بازار‌های بین‌المللی ادامه خواهیم داد زیرا باور داریم،‌ این حرکت اقدام صحیحی است.

Amazon هم‌چنین اعلام کرد که فروش اخیر این شرکت در روز Prime Day (بازه‌ی زمانی تخفیف‌های ویژه‌ی آمازون برای مشتریان عضو سرویس پرایم این شرکت) فوق‌العاده بوده و با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون محصول، رکورد قبلی این شرکت را شکسته است. باید در نظر داشت که آمار فروش پرایم‌دی آمازون در سه‌ماهه‌ی دوم ذکر نشده است و در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ذکر خواهد شد.

در حال حاضر پس از گزارش مالی آمازون، سهام این شرکت افزایش ۴.۴ درصدی را تجربه کرده است تا آمازون اکنون و بیش از هر زمان دیگری، به رکورد رسیدن به اولین شرکت یک تریلیون دلاری نزدیک باشد.

نظر شما چیست؟ بین شرکت‌های اپل، آمازون و آلفابت کدام یک خود را به‌عنوان اولین شرکت یک تریلیون دلاری معرفی می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات