نسل بعدی هدست های واقعیت مجازی با تک کابل USB-C به دستگاه متصل خواهند شد

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ویرچوال لینک استانداردهای جدیدی را وضع کرده است که طبق آن کابل‌های هدست‌های واقعیت مجازی باید به یک تک کابل USB-C تبدیل شوند.
تبلیغات

ویرچوال لینک، کنسرسیوم کمپانی‌های AMD،  انویدیا،  آکیولس،  Valve و مایکروسافت، طبق بیانیه‌ی اخیر خود اعلام کرد که توده‌ی کابل‌هایی که برای اتصال هدست‌های واقعیت مجازی به رایانه نیاز است، به زودی به تک کابل USB-C تبدیل خواهد شد. این استاندارد جدید کمپانی‌ها پیشرفت بزرگی نسبت‌به سیستم کابل‌های USB و HDMIهایی است که کاربران هم‌اکنون برای اتصال هدست‌های واقعیت مجازی خود، مانند آکیولس ریفت، به رایانه‌ی خود استفاده می‌کنند.

این تغییر هم قطر کابل‌ها را کاهش خواهد داد، هم امکان استفاده‌ی دستگاه‌های واقعیت مجازی رایانه‌ای را برای افراد بیش‌تری فراهم می‌کند. اکنون استفاده‌ از این محصولات برای کاربرانی ممکن است که رایانه‌ی آن‌ها چند ورودی کابل داشته باشد؛ اما با این استاندارد جدید، واقعیت مجازی را می‌توان در دستگاه‌های کوچک‌تر مثل لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، که ورودی USB-C آن‌ها بتواند برق و داده‌ها را همزمان از یک کابل انتقال دهد، استفاده کرد.

چنین تغییری به‌دلیل تولید هدست‌های قابل حمل و با قیمت مناسب توسط کمپانی‌هایی مثل آکیولس، بسیار هوشمندانه است. از سوی دیگر، این دستگاه‌های جدید از PCهای واقعیت مجازی در قالب کوله‌پشتی نیز کارآمدتر خواهد بود. به گفته‌ی ویرچوال لینک، این استاندارد جدید تنها به سخت‌افزارهای نسل بعد اعمال خواهد شد؛ پس اگر هم‌اکنون در فکر خرید هدست واقعیت مجازی هستید، باید چند کابل اضافی را تحمل کنید.          

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات