گلکسی نوت 9 احتمالا جک ۳.۵ میلی‌متری خواهد داشت

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی نوت 9 در حالی برای رونمایی آماده می‌شود که گفته می‌شود سامسونگ، جک ۳.۵ میلی‌متری را از این این پرچمدار حذف نکرده است.
تبلیغات

گلکسی نوت ۹ در شرف رونمایی است و تبلیغات سامسونگ برای آن هم به‌تدریج افزایش می‌یابد. البته اگر بخواهیم واقع‌بینانه به ماجرا نگاه کنیم، تبلیغات اخیر سامسونگ، بیشتر حول درک این شرکت از محصولات اپل بوده است تا محصولات خود! اما این واقعیت را هم در نظر بگیرید که این شیوه‌ی عملکرد، در چند سال گذشته برای سامسونگ بسیار خوب جواب داده است. این روش همچنین موجب شده است تا شرکت کره‌ای، دید بهتر و بازتری به محصولات و طرح‌های در حال اجرای خود پیدا کند.

اخیرا سامسونگ ویدیویی را در فضای وب قرار داده که در آن به دلیل فقدان جک هدفون در آیفون، اپل را به تمسخر می‌گیرد. در این ویدیو شاهد گفتگوی یک مشتری و یک کارمند فروشگاه Apple هستیم. چهره‌ی حیرت‌زده‌ی کاربر زمانی‌که متوجه می‌شود برای گوش دادن موسیقی همزمان با شارژ کردن آیفون باید از یک دانگل دوگانه استفاده کند، دیدنی است.

اگرچه این تبلیغ بیش از آنکه به داشته‌های سامسونگ بپردازد، بر نداشته‌های اپل تمرکز می‌کند؛ اما به‌خوبی تعهد سامسونگ به استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نشان می‌دهد. البته شرکت‌های بسیاری را هم دیده‌ایم که پس از مدتی ادعاهای پیشین خود را نقض کرده‌اند. بارزترین آن‌ها گوگل است که پس از حذف جک هدفون از آیفون‌ها، اپل را سرزنش کرد، اما سال بعد گوشی‌های پیکسل را بدون جک هدفون به بازار عرضه کرد.

گلکسی نوت 9 / Galaxy note 9

از این تبلیغ می‌توان مطمئن شد که سامسونگ جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را از گلکسی نوت ۹ حذف نخواهد کرد، چرا که منتشر کردن چنین ویدیوی تمسخرآمیزی تنها چند هفته پیش از رونمایی از پرچمدار این شرکت و حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا از آن در هفته‌های آتی، به هیچ‌وجه با منطق سازگار نیست. از زمان حذف جک هدفون از آیفون ۶ در سال ۲۰۱۶ تا کنون، دارا بودن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، یکی از مزایا و عوامل افزایش فروش پرچمداران سامسونگ بوده است. برنده‌ی این نبرد سامسونگ است؛ در حالیکه برای پیروزی هیچ تلاشی لازم ندارد و تنها کافی است بر وسوسه‌ی حذف جک هدفون غلبه کند.

از اطلاعاتی که در مورد Galaxy Note 9 فاش شده است، می‌توان دریافت که این پرچمدار هم دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است. حذف جک هدفون که در سال ۲۰۱۶ بسیار غیرمنطقی به‌نظر می‌رسید، اکنون پس از دو سال به رویه‌ی معمول بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. وبسایت تک‌کرانچ گفتگویی با مسئولان برخی از شرکت‌های سازنده‌ی محصولات دارای جک هدفون داشته است. این سازندگان تاکید کرده‌اند که جک هدفون، دیر یا زود از محصولات این شرکت‌ها حذف خواهد شد. ظاهرا تنها مسئله‌ی موردبحث، زمان اجرایی شدن این تصمیم است.

نمی‌توان با قطعیت تعیین کرد که چه میزان از تصمیم سامسونگ برای نگه‌داشتن جک هدفون، به‌دلیل احترام به خواسته ی کاربران، و چه مقدار از آن به دلیل عدم تمایل این شرکت به پیروی از اپل است. به‌نظر می‌رسد که حقیقت چیزی مابین این دو وضعیت است. شاید بهتر باشد سامسونگ همچنان جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را نگه دارد و با عرضه‌ی هدفون‌های سیمی AKG به فروش بیشتر پرچمدارانش کمک کند. در عوض کره‌ای ها می‌توانند با سود حاصل از فروش بیشتر، ویدیوهای طعنه‌آمیز بیشتری بسازند و بیش از پیش در تنور داغ جنگ روانی با اپل بدمند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا حذف جک هدفون را منطقی می‌دانید؟ دردگاه خود را با ما و سایر دوستانتان در زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات