تیزر رسمی و تاریخ معرفی دوربین بدون آینه و فول فریم نیکون، منتشر شد

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
طبق برخی اطلاعات فاش‌شده، نیکون کمتر از یک ماه دیگر به‌صورت رسمی وارد گود رقابت دوربین‌های فول‌فریم و بدون آینه خواهد شد.
تبلیغات

در سال ۲۰۰۸ و با معرفی اولین دوربین بدون آینه تجاری توسط پاناسونیک، هیچ کارشناسی تصور نمی‌کرد که در ۱۰ سال آینده این دسته از دوربین‌های عکاسی به‌حدی محبوب و توانمند شوند، که بزرگان دنیای DSLRها برای حفظ بازار خود چاره‌ای جز توسعه‌ی محصولات جدید در این بخش نداشته باشند. اکنون پس از انتشار شایعات و اخبار گوناگون از عرضه‌ی پرچمداران بدون آینه و فول‌فریم نیکون و کانن در سال جاری، در جدید‌ترین اطلاعات فاش‌شده، زمان دقیق رونمایی محصولات جدید نیکون فاش شده است.

ساعاتی پیش وب‌سایت ژاپنی Nokishita، در کد‌های وب‌سایت Nikon Mirrorless تایمر معکوسی را کشف کرده است که زمان آن برای ۲۳ آگوست سال ۲۰۱۸ (اول شهریور) تنظیم شده است. 

اما تاریخ معرفی تنها اطلاعات منتشرشده در خصوص ماجراجویی بزرگ و جدید نیکون نیست و وبسایت و اکانت اینستاگرام این شرکت نام‌دار حوزه‌ی دوربین‌های عکاسی، تصاویری از پرچمدار آینده‌ی خود را منتشر کرده است. در همین حین و به‌تازگی نیکون به‌صورت رسمی اولین تیزر رسمی دوربین عکاسی خود را با نام Travel of Light منتشر کرد که بخشی از کمپین بزرگ‌تر In Pursuit of Light (در جستجوی نور) است و دید بهتری نسبت به محصول جدید دنیای بدون آینه‌ها می‌‌دهد.

در تصاویر و ویدیو‌های منتشرشده توسط نیکون، دو نکته به‌وضوح قابل مشاهده است. نکته‌ی اول طراحی کاملا متفاوت دوربین بدون آینه و جدید نیکون است که با زبان طراحی DSLRهای این شرکت فاصله‌ی زیادی دارد و می‌توان تا حدی آن را با محصولات فول‌فریم سری آلفا سونی مشابه دانست. اما مورد بعدی مانت جدید و بزرگ این دوربین است که پیش از این نیز اخبار زیادی در خصوص پتنت‌های ثبت‌شده‌ی نیکون و قطر ۳ میلی‌متر بزرگ‌تر آن نسبت به مانت FX فعلی این شرکت، منتشر شده بود.

دوربین بدون آینه نیکون
دوربین بدون آینه نیکون
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات