اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد گوگل برای اعمال تغییر در اندروید را رد کرده است

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سال گذشته در راستای جلب‌نظر اتحادیه‌ی اروپا، پیشنهادی را مبنی بر اعمال تغییرات در سیستم‌عامل اندروید ارائه کرده که با مخالفت این نهاد اروپایی روبرو شده است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، گوگل به‌دلیل زیرپاگذاشتن قوانین رقابتی اتحادیه‌ی اروپا از سوی این نهاد بین‌المللی، ۵ میلیارد یورو جریمه شد که بزرگ‌ترین جریمه‌ی تعیین‌شده برای یک کمپانی به‌دلیل زیرپاگذاشتن قوانین آنتی تراست محسوب می‌شود. اتحادیه‌ی اروپا، گوگل را به‌دلیل سوءاستفاده از موقعیت اندروید جریمه کرده است. براساس اطلاعات ارائه‌شده، گوگل با استفاده از اندروید، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی را مجاب می‌کند تا اپلیکیشن‌های گوگل را به‌صورت پیش‌فرض روی محصولات خود نصب کرده و راهی بازار کنند. همچنین باید به لزوم استفاده از موتور جستجوی گوگل روی گوشی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض اشاره کرد. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی نمی‌توانند نسخه‌ی اختصاصی از اندروید را توسعه داده و روی محصولات خود عرضه کنند. گوگل با بهره‌گیری از این مزایا و استفاده از دیتای کاربران، سالانه درآمدی ۵۰ میلیارد دلاری را از بازار تبلیغات آنلاین روی گوشی‌های هوشمند به جیب می‌زند.

بنابر گزارش بلومبرگ، گوگل آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی و پس از جریمه‌ی ۲.۷ میلیارد دلاری به‌دلیل زیر پاگذشتن قوانین رقابتی در نمایش نتایج جستجو، پیشنهاد اعمال تغییرات در اندروید را ارائه کرده است؛ حال آنکه اتحادیه‌ی اروپا این پیشنهاد را رد کرده است. بنابر اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع بلومبرگ، غول جستجو، اطلاعاتی در رابطه با نحوه‌ی ایجاد تغییرات ارائه نکرده است؛ حال آنکه بنابر شنیده‌ها، گوگل حذف محدودیت‌ها برای پیاده‌سازی اندروید توسط تولیدکنندگان گجت‌های اندرویدی و همچنین ارائه‌ی دو روش برای توزیع اپلیکیشن‌های خود را ارائه کرده است. 

البته بنابر شنیده‌ها، اتحادیه‌ی اروپا که در خلال بررسی پرونده‌ی گوگل برای زیرپا گذاشتن قوانین رقابتی در خصوص اندروید بوده، مذاکره در این خصوص را رد کرده است. به‌نظر می‌رسد سازمان رگولاتوری اروپایی استراتژی سخت‌گیرانه‌ای را در قبال کمپانی‌هایی نظیر Google در پیش گرفته‌اند.

در صورتی که درخواست استیناف گوگل برای رای صادرشده مورد موافقیت قرار نگیرد، غول جستجو باید علاوه‌بر پرداخت جریمه‌ی سنگین، تغییراتی را نیز در مدل اندروید و نوع کسب‌وکارش ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات