مایکروسافت برای رفع خلا نرم‌افزاری سرفیس فون به راهکارهای جدیدی می‌اندیشد

جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد قبل از عرضه‌ی محصول آتی خود که با نام سرفیس‌فون شناخته می‌شود، خلأ نرم‌افزاری پلتفرمش را از طریق راهکارهایی جدید رفع کند.
تبلیغات

اگر کنفرانس‌ توسعه‌دهندگان مایکروسافت در زمان سکان‌داری استیو بالمر را مشاهده کرده باشید، بدون شک با شعار معروفِ «تو‌سعه‌دهنده، تو‌سعه‌دهنده، تو‌سعه‌دهنده» مدیرعامل پیشین این شرکت آشنایی دارید. با این حال، چند سالی می‌شود که مایکروسافت اعتمادبه‌نفس سابق خود را در حوزه‌ی نرم‌افزار از دست داده است و دیگر به مانند گذشته از پشتیبانی توسعه‌دهندگان بهره‌ی چندانی نمی‌برد. همین امر باعث شده تا بسیاری از بلندپروازی‌های پیشین آن‌ها در حوزه‌ی موبایل با شکست روبرو شود و همواره خطر در کمین محصولات آتی این غول‌ نرم‌افزاری باشد.

اگر اخبار مربوط به اهالی مایکروسافت را دنبال کرده باشید، مسلماً با سیستم‌عامل آتی این شرکت که با نام اندرومدا شناخته می‌شود و برای دستگاه‌های قلم‌محور در نظر گرفته شده است، آشنایی دارید. به‌لطف پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو در نسخه‌ی آخر ویندوز ۱۰، برخی از اپلیکیشن‌های مطرح راه خود را به فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ باز کرده و توانسته‌اند کورسویی از امید را در دلِ کاربران این پلتفرم به‌ وجود آورند؛ با این حال انتظار رشد خیره‌کننده و فراگیری این اپلیکیشن‌ها در آینده‌ای نزدیک چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد.

حال در گزارشی که زک بوودن از وب‌سایت ویندوز سنترال منتشر کرده، از تلاش مایکروسافت برای یافتنِ راهکارهای دیگر در راستای رفع خلأ نرم‌افزاری خبر داده است.

او در یادداشت خود نوشته است:

Microsoft به‌طور جدی روی حضور وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWA) در سیستم‌عامل اندرومدا حساب باز کرده و اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ نمونه‌ای متقاعدکننده از این ادعا هستند؛ چرا که روند رشد اپلیکیشن‌های مدرن ویندوز (UWP) هنوز کند است. علاوه بر این، می‌توانم بگویم که این شرکت به ایده‌های دیگر نیز برای بهبود موقعیت اپلیکیشن‌ها در اندرومدا می‌اندیشد.

با مطالعه‌ی متنِ فوق، نخستین گزینه‌ای که برای رفع خلأ نرم‌افزاری به ذهن می‌رسد، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز است که پیش‌تر شرکتی مانند بلک‌بری نیز در برهه‌ای از آن بهره برده بود؛ همچنین این احتمال وجود دارد که ردموندی‌ها به ساخت پل‌های نرم‌افزاری برای پورت آسان اپلیکیشن‌ها از سایر پلتفرم‌ها به پلتفرم ویندوز فکر کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات