توییت‌های جام جهانی ۱۱۵ میلیارد بار دیده شده‌اند

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار منتشرشده از سوی توییتر، توییت‌های مربوط به جام‌جهانی ۲۰۱۸ بیش از ۱۱۵ میلیارد بار دیده‌ شده‌اند.
تبلیغات

توییتر امیدوار بود که جام‌جهانی تأثیر شگرفی بر این پلتفرم داشته باشد. بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ در شرایطی برگزار شد که خبری از قابلیت‌های ویدیویی توییتر نبود؛ اما در دوره‌ی ۲۰۱۸، این شبکه‌ی اجتماعی با فاکس اسپورتس، به‌عنوان صاحب‌امتیاز پخش رقابت‌های جام‌جهانی در آمریکا و سایرین در نقاط مختلف دنیا برای محتوای اختصاصی، نظیر ویدیو‌های هایلایت‌ و مصاحبه‌ها وارد همکاری شد.

اکنون پس از پایان یافتن جام‌جهانی ۲۰۱۸ با پیروزی قاطعانه‌ی فرانسه در بازی پایانی مقابل کرواسی و قهرمانی این کشور، توییتر آماری را درباره‌ی تأثیر جام‌جهانی روسیه بر پلتفرم خود به اشتراک گذاشته است، براساس آمار توییتر، توییت‌های مرتبط با جام‌جهانی بیش از ۱۱۵ میلیارد بار دیده شده‌اند. اگرچه چنین آماری شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ اما توییتر اطلاعات دقیق‌تری، نظیر اینکه بیش‌ترین تعداد بازدید مربوط به کدام مسابقه بوده، منتشر نکرده است، در حالی که در دوره‌ی گذشته، تعداد توییت‌های مربوط به بازی فینال بین تیم‌های ملی برزیل و آلمان، ۳۵ میلیون اعلام شد.

توییتر باور دارد که حجم توییت‌ها لزوما ارتباطی با «تأثیر موفق» رویداد جام‌جهانی در این پلتفرم ندارد؛ بلکه صرفا چگونگی واکنش کاربران را به‌نمایش می‌گذارد. در سوی دیگر، Impression-ها یا تعداد بازدید‌های مربوط به هر توییت، نشان می‌دهد که طرفداران در طول رقابت‌های جام‌جهانی، چگونه محتوای منتشرشده در پلتفرم توییتر را تماشا کرده‌اند.

برنامه‌ی FIFA World Cup Now از شبکه‌ی فاکس اسپورتس که به‌صورت اختصاصی در شبکه‌ی اجتماعی Twitter منتشر می‌شد با داشتن ۷.۱ میلیون بازدید در طول رقابت‌ها، عملکرد بسیار موفقی داشت. از آمارهای قابل توجه دیگر در گزارش توییتر، می‌توان به بیش‌ترین میزان توییت‌ها اشاره کرد؛ در رقابت‌های سال ۲۰۱۸، بیش‌ترین تعداد توییت‌ها به بازی پایانی بین فرانسه و کرواسی تعلق دارد، در حالی که دو بازی آخر برزیل با تیم‌های بلژیک و مکزیک از این حیث در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارد.

کاربران کشورهای برزیل، ژاپن و بریتانیا بیش‌ترین تعداد توییت‌ها را در شبکه‌ی اجتماعی توییتر منتشر کرده‌اند. گل چهارم کیلیان ام‌باپه در برابر کرواسی، در بین تمام لحظات جام‌جهانی، بیش‌ترین تعداد توییت را به‌ خود اختصاص داده، ضمن اینکه نیمار بیشترین تعداد منشن را داشته است.

شما کدام از لحظه از جام‌جهانی روسیه را مهم می‌دانید؟ نظر خود را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات