پانوس پانای وعده‌ی رونمایی از دستگاهی جدید در آینده‌ی نزدیک داد

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در مصاحبه‌ی جدیدی که اخیراً با پانوس پانای صورت گرفته، او خبر از معرفی دستگاهی جدید در آینده‌ی نزدیک داده است؛ مایکروسافت قصد دارد با این دستگاه دسته‌بندی جدیدی را معرفی کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد با ادامه‌ی ساخت‌ دستگاه تاشو، حماسه‌ای جدید در دنیای فناوری بیافریند. 

هفته‌ی گذشته، رئیس بخش سخت‌افزار مایکروسافت، پانوس پانای با وب‌سایت وایرد گفتگویی را انجام داده که در آن‌ درباره‌ی موضوعات جذابی مانند سرفیس‌فون و محصولات سخت‌افزاری جدید مایکروسافت در آینده صحبت شده است. در این گفتگو، صریحاً از دستگاه سرفیس‌فون و جایگاه آن در برنامه‌های آتی مایکروسافت پرسیده شده است که با تفرقه‌رفتنِ پانای همراه بود. او در ابتدا با اشاره به ساختِ فرم‌فکتور‌های جدید و توانایی استفاده همزمان از قلم و صفحه‌کلید، قصد فرار از پاسخگویی به این پرسش را داشت؛ اما در نهایت گفت:

خب، نمی‌توانم بگوییم که این برنامه شامل سرفیس‌فون می‌شود.

او به‌صورت صریح بیان کرد که فعلاً ساخت موبایل در چشم‌انداز مایکروسافت جایی ندارد؛ بنابراین دستگاهی که در آینده معرفی خواهد شد، بی‌شک سرفیس‌فون نخواهد بود.

با این اوصاف، مصاحبه‌کننده به همین سؤال اکتفا نکرد و برای روشنگری بیشتر سؤالش رو به‌گونه‌ای دیگر بیان کرد. او از پانای پرسید که آیا در برنامه‌های ردموندی‌ها جایی برای دستگاهی با اندازه‌ای کوچک و ویژگی‌های مخابراتی که وظایف یک گوشی را انجام دهد، وجود دارد یا خیر که رهبر بخش سخت‌افزار مایکروسافت تأیید کرد، سرفیس آتی آن‌ها به‌عنوان یک دستگاه ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما نه در آن شکل و شمایل سنتی که همه‌ی ما در ذهن داریم.

در گذشته بسیاری از خبرگزاری‌ها بر این موضوع پافشاری می‌کردند که دستگاه اندرومدا علیرغم قرارگیری در دسته‌بندی جدید و ظاهری متفاوت از گوشی‌های هوشمند مرسوم، امکان برقراری تماس تلفنی را نیز برای کاربران فراهم می‌سازد. با این وجود، اگر دستگاه تاشو مایکروسافت نتواند جایگزین مناسبی برای گوشی‌های هوشمند فعلی باشد، برای قرارگیری در جیب کاربران نیز با مشکلات بسیاری مواجه خواهد بود؛ شاید گزارش بازنگری دوباره در این محصول که چندی پیش منتشر شد نیز دلیل غیر از این موضوع نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات