نیسان GT-R 50 در ۵۰ دستگاه با قیمت میلیون دلاری تولید خواهد شد

جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نیسان GT-R 50 با طراحی ایتال دیزاین، در ۵۰ دستگاه هر کدام به‌قیمت پایه ۹۰۰ هزار یورو، تولید خواهد شد.
تبلیغات

کمتر از دو هفته پیش، مدل مفهومی جالب و متفاوت نیسان GT-R 50 با طراحی شرکت و استودیوی ایتالیایی ایتال دیزاین (Italdesign) معرفی شد. این مدل به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد کد GT-R در محصولات نیسان طراحی شده است که حالا مقامات نیسان و ایتال دیزاین از احتمال ساخت مدل نهایی GT-R 50 در تعداد محدود خبر داده‌اند.

Nissan GT-R 50 Italdesign

علاقه‌مندان خودروهای اسپرت ژاپن، مدتی است که منتظر نسل جدید نیسان GT-R احتمالاً با کد R36 هستند، اما در حال حاضر باید GT-R 50 ایتال دیزاین با شعار «GT-R بدون محدودیت» را پذیرفت؛ این مدل خاص در جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ به‌نمایش گذاشته می‌شود. در زمان معرفی GT-R 50 تأیید شد که فقط یک مدل پروتوتایپ از آن تولید شده است، اما بر اساس اخبار منتشر شده باتوجه به نظرات عموم، احتمال تولید این مدل وجود دارد. تولید حداکثر ۵۰ دستگاه GT-R 50 با قیمت پایه ۹۰۰ هزار یورو (حدود یک میلیون و ۵۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است؛ این رقم حدود ۶ برابر بیشتر از قیمت پایه مدل ۲۰۱۸ نیسان GT-R نیسمو معادل ۱۷۵ هزار و ۴۹۰ دلار است. البته محصول مشترک نیسان و ایتال دیزاین فقط طراحی جدید ندارد و قوای فنی آن هم در مقایسه با مدل نیسمو تقویت شده است.

nissan gtr 5 italdesign
Nissan GT-R50 by Italdesign
nissan gtr 5 italdesign
Nissan GT-R50 by Italdesign
Nissan GT-R 50 Italdesign
nissan gtr 5 italdesign
Nissan GT-R50 by Italdesign
Nissan GT-R50 by Italdesign
nissan gtr 5 italdesign

GT-R 50 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۸ لیتری توئین توربوشارژ ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. برای مقایسه، مدل ۲۰۱۸ نیسان GT-R نیسمو از این پیشرانه‌ی V6 نهایت ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار گرفته است. این افزایش قدرت در GT-R 50 بیشتر متوجه توربوشارژرهای بزرگ‌تر هم‌سطح خودروهای مسابقه‌ای GT3 است تا در کنار گیربگس سکوئنشال ۶ سرعته و دیفرانسیل و میل کاردان جدید، عملکرد بهتر این مدل را تضمین کند. تمام ۵۰ دستگاه GT-R 50 توسط متخصصان ایتال دیزاین و طبق سلیقه‌ی مشتریان با دست طراحی، تولید و مونتاژ می‌شود. در حال حاضر وب‌سایت ویژه‌ی ثبت سفارش این مدل هم آنلاین شده است. نیسان GT-R 50 ایتال دیزاین در جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ برای اولین‌بار به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات