نیکون از دوربین سوپرزوم کول‌پیکس P1000 با زوم 125 برابری رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نیکون با معرفی نسل جدید سری سوپر‌زوم Coolpix P، مجدد رکورد بیشترین زوم اپتیکال این بخش را به نام خود ثبت کرد.
تبلیغات

نیکون سال‌ها است که با دوربین‌های سوپرزوم خود، رکورد بیشترین میزان زوم اپتیکال در این رده را به خود اختصاص داده است. اما اگر لنز ۲۰۰۰ میلی‌متری P900 برای کاربری شما کافی به نظر نمی‌رسد، این غول دنیای دوربین‌های عکاسی به تازگی نسخه‌ای هیجان‌انگیز را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. نیکون ساعاتی پیش به صورت رسمی نسل جدید دوربین سوپرزوم خود را با نام کول‌پیکس پی ۱۰۰۰ (Nikon Coolpix P1000) را معرفی کرد. این دوربین پا را از نسل پیشین خود فراتر گذاشته اکنون به لنزی ۳۰۰۰ میلی‌متری مجهز شده است تا قابلیت زوم اپتیکال و بدون افت کیفیت ۱۲۵ برابری را به ارمغان بیاورد. این میزان از زوم اپتیکال امکان ثبت تصاویری واید از مناظر شهری یا طبیعی در کنار ثبت تصویری از ماه را به کاربر می‌دهد. 

این لنز که هر دو المان ED و سوپر ED را در خود می‌بیند، گشودگی دیافراگم F2.8-8 (در مقایسه با F2.8-6.5 دوربین P900) را به همراه دارد. هیولای جدید دنیای دوربین‌های سوپر زوم از فیلتر‌های ۷۷ میلی‌متری بهره خواهد برد و برای راحتی کاربرد، دو سرعت زوم متفاوت دارد. نیکون در ساخت لنز جدید این دوربین زمان زیادی را صرف کرده است تا در کنار فاصله کانونی زیاد، کیفیت تصاویر ثبت شده نیز در حد بسیار خوبی قرار داشته باشند. این موضوع باعث شده است تا علاوه بر توانایی زوم بالا، دوربین پی ۱۰۰۰ حداقل برای فوکوس به حداقل فاصله‌ی یک سانتی‌متر نیاز داشته باشد که در نوع خود و برای این دسته از دوربین‌های فوق‌العاده است.

نیکون کول پیکس پی 1000 / Nikon Coolpix P1000

دوربین کول‌پیکس P1000 در کنار کول‌پیکس P900

نیکون در دوربین P1000 قابلیتی به Dynamic Fine Zoom را تعبیه کرده است تا کاربران امکان استفاده از فاصله‌ی کانونی ۶۰۰۰ میلی‌متری را به کاهش بسیار اندک کیفیت تصاویر داشته باشند. اگر این فاصله‌ی کانونی نیز پاسخ‌گوی نیاز‌های شما نیست، می‌توانید با استفاده از زوم چهار برابری دیجیتال، به فاصله‌ی کانونی باورنکردنی ۱۲۰۰۰ میلی‌متری دست یابید. استفاده از این لنز ۳۶ سانتی‌متری و توانمند باعث شده است تا وزن این دوربین بزرگ‌جثه به ۱.۴ کیلوگرم برسد.

در بخش سنسور، P1000 تفاوت زیادی با نسل پیشین خود ندارد و از همان سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ۱/۲.۳ اینچی بهره می‌برد که امکان عکاسی در بازه‌ی ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ را در کنار ثبت تصاویر خام (که پیش از این در دوربین‌های سوپرزوم نیکون وجود نداشت) به کاربر می‌دهد. 

هم‌چنین در بخش عکاسی پیاپی، عضو جدید خانواده‌ی نیکون توانایی ثبت تصاویر با نرخ ۷ فریم بر ثانیه را به تعداد ۷ تصویر دارد تا بدین ترتیب در این حالت دوربین تنها یک ثانیه به ثبت تصاویر پیاپی بپردازد که عملکرد چندان خوبی نیست. 

نیکون کول پیکس پی 1000 / Nikon Coolpix P1000

نیکون در بخش صفحه نمایش از نمونه‌ی چرخان (که متاسفانه لمسی نیست) بهره برده است که البته منظره‌یاب OLED با رزولوشن ۲.۳۶ میلیون نقطه نیز برای ثبت تصاویر در دسترس کاربران خواهد بود.

نیکون کول‌پیکس P1000 در بخش فیلمبرداری توانایی ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 4K و نرخ ۲۵ یا ۳۰ فریم بر ثانیه در کنار کلیپ‌هایی با رزولوشن 1080P با نرخ‌های ۲۵ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. درگاه میکروفن خارجی در کنار امکان تنظیم دستی میزان نوردهی و خروجی HDMI‌ نیز از دیگر قابلیت‌های مهم این دوربین در بخش فیلمبرداری است. 

نیکون کول پیکس پی 1000 / Nikon Coolpix P1000

کول‌پیکس P1000 در بخش اتصالات به وای‌فای و بلوتوث مجهز شده و هم‌چنین امکان کنترل گوشی از طریق گوشی‌هوشمند نیز در دسترس است. به گفته‌ی مدیران نیکون امکان ثبت ۲۵۰ تصویر با هر بار شارژ کامل باتری P1000 در دسترس خواهد بود.

نیکون فروش دوربین عکاسی Coolpix P1000 را از ماه سپتامبر (شهریور ماه) با قیمت ۹۹۹ دلار آغاز خواهد کرد.

نمونه تصاویر ثبت شده با نیکون کول‌پیکس P1000

نمونه تصاویر دوربین نیکون P1000
نمونه تصاویر دوربین نیکون P1000
نمونه تصاویر دوربین نیکون P1000
نمونه تصاویر دوربین نیکون P1000
نمونه تصاویر دوربین نیکون P1000
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات