دوربین عکاسی سونی RX100 VI معرفی شد؛ سنسور 20 مگاپیکسلی و سیستم فوکوس خودکار فوق‌سریع

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
سونی با معرفی نسل جدید دوربین کامپکت و محبوب RX100، از سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار کلاس خود نیز رونمایی کرد.
تبلیغات

سونی نسل ششم دوربین عکاسی کامپکت و توانمند RX100 را معرفی کرد. سونی RX100 VI ترکیبی از قابلیت حمل بالا، فناوری‌های پیشرفته و کیفیت عکاسی عالی است.

سونی در این دوربین نیز از همان ترکیب سنسور یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی بهره برده است که موتور پردازش تصویر BIONZ X نیز وظیفه‌ی پردازش سیگنال‌های دریافت‌ شده‌ی سنسور را برعهده دارد. اما نکته‌ی قابل توجه در خصوص این دوربین سرعت بسیار بالای آن در فوکوس و ثبت عکس است. مدیران سونی در این خصوص گفتند:

با کمک مدار LSI پردازنده، موفق به افزایش محسوس سرعت و کیفیت تصاویر در این دوربین شده‌ایم.
سونی RX100 VI

سونی RX100 VI اکنون توانایی عکاسی با نرخ پیاپی فوق‌العاده‌ی ۲۴ فریم بر ثانیه را با فوکوس خودکار دارد. به لطف حافظه‌ی بافر زیاد، ۲۳۳ عکس نیز در این حالت به صورت پیوسته ثبت خواهد شد.

دوربین کامپکت جدید سونی به سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار در کلاس خود مجهز شده است. به لطف ۳۱۵ نقطه‌ی فوکوس تشخیص فاز که ۶۵ درصد قاب را در بر گرفته است، عکاس تنها در ۰.۰۳ ثانیه توانایی فوکوس روی سوژه‌ی مورد نظر خود را خواهد داشت.

سونی RX100 VI

تشخیص چشم و فوکوس روی آن نیز بهبود قابل توجهی یافته است و اکنون این عملیات سرعتی دو برابری نسبت به نسل پیشین خود دارد. فشردگی بالای نقاط فوکوس نیز کمک زیادی به تشخیص سریع سوژه‌ و تعقیب وی در سرتاسر قاب دارد تا این عملیات اکنون سریع‌تر و با دقت به مراتب بالاتری انجام شود.

سونی RX100 VI

سونی در بخش جلویی دوربین جدید خود از لنز ۲۰۰-۲۴ میلی‌متری واریو سونار برند نام‌دار زایس بهره برده است که گشودگی برابر با F/2.8-4 و سیستم لرزشگیر ۴ استاپ را نیز به همراه دارد. برای مقایسه، سونی RX100 V به لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری مجهز شده بود.

سونی RX100 VI

بخش پشتی دوربین از نمایشگر لمسی قابل تیلت (۱۸۰ درجه به سمت بالا برای ثبت تصاویر سلفی و ۹۰ درجه به سمت پایین برای عکاسی از سوژه‌های مرتفع) بهره می‌برد که امکان تعیین محل فوکوس با لمس و کشیدن انگشت روی بخش خاصی از قاب و سپس ثبت تصویر با لمس مجدد انگشت روی صفحه‌نمایش نیز در دسترس است.

سونی RX100 VI

منظره‌یاب الکترونیکی اولد با رزولوشن ۲.۳۵ میلیون نقطه این دوربین نیز نسبت به نسل پیشین خود اکنون تصاویر را بسیار واضح‌تر و به گفته‌ی مدیران سونی، با تاخیر به مراتب کمتر به نمایش خواهد گذاشت.

سونی RX100 VI

سونی RX100 VI در بخش فیلمبرداری توانایی ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 4K و استفاده از تمام مساحت سنسور را دارد تا شاهد افزایش کیفیت کلیپ‌های ضبط شده نیز باشیم. هم‌چنین حالت 4K HDR در دسترس است که در آن دوربین از پروفایل رنگی HLG برای ثبت رنگ‌هایی پویا و زنده‌تر بهره می‌برد. پشتیبانی از حالت‌های S-Log3/S-Gamut3، فیلمبرداری با رزولوشن Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با صحنه‌ی آهسته و نرخ ۲۴۰/۴۸۰/۹۶۰ فریم بر ثانیه از دیگر قابلیت‌های این دوربین است.

سونی RX100 VI
سونی RX100 VI

از دیگر قابلیت‌های نسل جدید دوربین کامپکت سونی می‌توان به اهرم زوم، شاتر ضد اعوجاج و عکاسی بی‌صدا و تجهیز به Wi-Fi، NFC و بلوتوث اشاره کرد.

سونی RX100 VI از ماه آینده و با قیمت ۱۲۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات