ابزار جدید اپل بهره‌گیری از مدل‌های هوش مصنوعی را در macOS آسان می‌کند

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
با ابزار جدید اپل به نام CreateML، توسعه‌دهندگان می‌توانند هنگام توسعه‌ی نرم‌افزار برای سیستم‌عامل مک، به‌راحتی از مدل‌های هوش مصنوعی بهره بگیرند.
تبلیغات

کرگ فدریگی، نائب رئیس بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت CreateML را معرفی کرد؛ ابزاری که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد بدون داشتن هیچ دانشی در زمینه‌ی یادگیری ماشین، مدل‌های هوش مصنوعی را آموزش دهند.

این ابزار نرم‌افزاری که با زبان سوئیفت نوشته شده است، به شما امکان می‌دهد با پشتیبانی کارت گرافیک خارجی در macOS مدل‌های بصری و زبان طبیعی را آموزش دهید. CreateML ابزاری برای تحلیلگران داده است که امکان آموزش محلی مدل‌های کوچک‌مقیاس را فراهم می‌کند؛ بدین مفهوم که توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی برای مک توسعه دهند که دربردارنده‌ی هوش مصنوعیِ طراحی‌شده با هدف اجرای محلی هستند.

توسعه‌دهندگان با CreateML می‌توانند با بهره‌گیری از یک مک‌بوک پرو در کمتر از یک ساعت یک الگوی هوش مصنوعی را روی ۲۰ هزار تصویر آموزش دهند. اپل همچنین در کنفرانس خود چارچوب یادگیری ماشین Core ML 2 را معرفی کرد که در پردازش روی دستگاهی تا ۳۰ درصد سریع‌تر است و می‌تواند اندازه‌ی مدل‌های تولیدشده را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات