چراغ سبز تیم رالی تویوتا به کیمی رایکونن

شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مدیر تیم رالی تویوتا اعلام کرده است، برای تست رانندگی رایکونن در این تیم، مانعی وجود ندارد.
تبلیغات

با انتشار شایعات مختلف مبنی بر کنار رفتن کیمی رایکونن از تیم فرمول یک فراری، آینده‌ی آیسمن پرطرفدار در این سری از مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. مدتی پس از شایعات جدایی رایکونن و پیوستن چارلز لکلرک جوان به تیم فراری، گمانه‌زنی‌ها برای ورود این راننده‌ی باسابقه به سری دیگر از مسابقات اتومبیل‌رانی بالا گرفت. به‌نظر می‌رسد که مقصد بعدی این راننده‌ی فنلاندی خارج از پیست‌های آسفالت شده باشد، جایی که رایکونن اشنایی کامل از آن دارد.

Tommi Makinen

تامی مکینن، مدیر تیم تویوتا در مسابقات رالی قهرمان جهان (WRC) با اشاره به باز بودن درهای این تیم به‌روی رایکونن گفت:

رایکونن هنوز تست رانندگی ما را پشت‌سر نگذاشته است، اما چرا که نه؟ اگر او تقاضای راندن خودروی ما را داشته باشد، من بدون محدودیت این فرصت را فراهم می‌کنم.

مکینن ۵۴ ساله و قهرمان چهار دوره مسابقات رالی جهان که پیش از این تجربه همکاری با رایکونن، در رالی فنلاند ۲۰۰۹ را داشته است، ادامه داد:

با روش رانندگی رایکونن آشنا هستم. او خیلی خوب و حساب‌شده رانندگی می‌کند.
Kimi Raikkonen

رایکونن در فصل ۲۰۱۰ مسابقات فرمول یک رانندگی نکرد و درعوض یک فصل کامل در اختیار تیم سیتروئن جونیور در مسابقات رالی WRC بود. در طول ۱۳ مرحله رالی WRC، رایکونن ۸ استارت کامل زد که بهترین نتیجه آن مقام پنجم در رالی ترکیه ۲۰۱۰ بود. اولین فصل کامل تجربه‌ی رالی WRC رایکونن با جایگاه ۱۰ از بین ۲۶ راننده به‌پایان رسید. این راننده‌ی ۳۸ ساله پیش‌تر از تمایل خود برای بازگشت به مسابقات رالی و تجربه‌ی نسل جدید خودروهای WRC  خبر داده بود.

Kaj Lindstrom

کای لیندستروم اداره‌کننده‌ی فعلی تیم رالی تویوتا و کمک‌راننده‌ی رایکونن در فصل ۲۰۱۰ مسابقات WRC گفت:

همه با اخلاق کیمی آشنا هستند؛ وقتی که اولین بار کنار هم رالی را تجربه کردیم او به‌ شوخی گفت که باید چندبار با فیات در مسابقات شرکت کنیم.

لیندستروم به اولین تجربه‌ی رانندگی رالی رایکونن با فیات آبارث S2000 در سال ۲۰۰۹ اشاره می‌کند که سپس به شرکت در فصل ۲۰۱۰ مسابقات قهرمانی رالی جهان کشیده شد.

Kaj Lindstrom

لیندستروم اضافه کرد:

هنوز چیزی به ما نگفته است. ممکن است که درخواست شرکت در یک مسابقه یا بیشتر را داشته باید که دیدن او پشت فرمان خودروی رالی جالب به‌نظر می‌رسد؛ اما هنوز در این مورد صحبتی انجام نشده است.

لیندستروم اشاره کرد که باتوجه به نظر مکینن، اگر رایکونن درخواست شرکت در یک مسابقه با تیم تویوتا را داشته باشد، بدون مشکل انجام پذیر است اما نباید زیاده‌روی کرد. او گفت:

تامی کیمی را به‌خوبی می‌شناسد و کیمی هم با اخلاق من آشنا است. اما صحبت‌های ما باید بااحتیاط همراه باشد. اگر ما صحبتی را شروع کنیم، بدون اینکه متوجه شویم به‌جلو پیش می‌رویم و درآخر کیمی را برای یک فصل پشت فرمان داریم. توافق با این روش چندان منطقی نیست.
Sebastien Ogier

سباستین اوجیر، قهرمان فرانسوی ۵ دوره متوالی رالی WRC از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در مورد بازگشت رایکونن به مسابقات رالی با جملاتی جنجالی گفت:

اگر رایکونن قصد برگشت به رالی دارد، من مطمئنم که نتایج خوبی می‌گیرد. سؤال اصلی این است که آیا بازگشت به رالی خواسته‌ی قلبی خودش است یا نه؛ می‌دانیم که رایکونن چندان راننده‌ی پرتلاشی نیست. اما بدون شک، وجود نام رایکونن در مسابقات هیچ‌وقت مضر نخواهد بود.
Kimi Raikkonen

اوجیر، هم‌تیمی رایکونن در مسابقات رالی WRC سال ۲۰۱۰، پس از توصیف او در قالب «راننده‌ی نه‌چندان پرتلاش» در مورد پیشرفت قابل توجه خودروهای رالی WRC هشدار داد:

زمانی که رایکونن چند سال پیش به مسابقات رالی وارد شد و عملکرد قابل توجهی نداشت را بخاطر داریم. حالا پس از دوری از مسابقات، شرایط آسان‌تر نشده است. به‌خصوص، سطح مسابقات فعلی که به‌نظر من از دوران حضور او، بالاتر رفته است.

باید صبر کرد و دید که رایکونن در سال ۲۰۱۹ پشت فرمان چه خودرویی می‌نشیند؛ در هر صورت تاریخ نشان داده که جایگاه اصلی فنلاندی‌ها در مسابقات اتومبیل‌رانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات