کانن پایان فروش دوربین‌های فیلمی خود را اعلام کرد

یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن رسما در وبسایتش پایان فروش دوربین‌های نگاتیوی و مشخصا مدل EOS-1V را بعد از گذشت هشت سال از توقف تولید آن اعلام کرد.
تبلیغات

کانن روز گذشته اعلام کرد که به فروش دوربین‌های نگاتیوی خود پایان داده است. به‌طور خاص، EOS-1V آخرین دوربین فیلمی کانن بود که حالا توقف فروش آن رسما اعلام شده است. البته این خبر شاید چندان غافلگیرکننده نباشد؛ زیرا کانن مدت زیادی است که در حال گذر از دوربین فیلمی به دوربین دیجیتال به سر می‌برد.

طبق اعلام این شرکت، هشت سال پیش تولید دوربین EOS-1V متوقف شد و از آن زمان تاکنون، کانن مشغول فروش موجودی آن در انبار بوده است. حالا انبار کانن به اندازه‌ی کافی از این مدل خالی شده و به همین جهت شرکت ژاپنی توقف کلی فروش آن را اعلام کرده است.

نکته‌ی جالب توجه این است که وضعیت استقبال از دوربین نگاتیوی به‌قدری کاهش یافته که فروش کامل دوربینی از این نوع از شرکت خوش‌نامی مانند کانن هشت سال به طول انجامیده است.

کانن در یادداشت کوتاهی در وبسایت خود، ضمن اعلام پایان فروش دوربین‌های فیلمی، اذعان داشته است که تعمیر EOS-1V تا ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت؛ اما این حق را نیز برای خود قائل شده است که چنان‌چه بعد از تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ قطعات این دوربین در دسترس نباشند، تعهدی در قبال تأمین آن‌ها نخواهد داشت.

لازم است بدانید که تصمیم کانن مبنی بر توقف تولید و فروش دوربین‌ فیلمی به معنی مرگ کامل این نوع دوربین‌ نیست؛ چرا که از سویی هنوز تعداد زیادی دوربین دست دوم فیلمی سرحال در بازار موجود است و میل به استفاده از آن‌ها نیز در عکاسان حرفه‌ای وجود دارد. از سوی دیگر، هرچند کانن از این بازار کناره‌گیری کرده است، نیکون همچنان به تولید و فروش دوربین‌ فیلمی می‌پردازد و شاید حالا که رقیب اصلی آن کنار رفته است با قدرت بیشتری کار در این عرصه را ادامه دهد؛ هرچند همان‌طور که گفته شد، با در نظر گرفتن زمانی که دوربین‌های فیلمی کانن در انبار این شرکت باقی ماندند، نمی‌توان امید زیادی به این بازار داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات