مدیر عامل شیائومی بیشترین پاداش بی‌قیدوشرط تاریخ را دریافت کرد

چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌ها، شیائومی به پاس تلاش‌های بی‌شائبه‌ی مدیرعامل این شرکت، مبلغی معادل ۱.۵ میلیارد دلار در قالب سهام به وی پاداش داده است.
تبلیغات

شیائومی یکی از بیشترین پاداش‌های تاریخ را به مدیرعامل و‌ مؤسس این شرکت داد. به گزارش وال‌استریت ژورنال که با بررسی پرونده‌های امنیتی از این موضوع مطلع شده، لی جون (مدیرعامل شیائومی) به پاس همکاری‌هایش با این شرکت، مبلغ ۱.۵ میلیون دلار پاداش در قالب سهام دریافت کرده است. به گفته‌ی منابع آگاه، این پاداش هیچ‌گونه قید و شرطی ندارد و وابسته به تحقق اهداف آتی این شرکت نیست و همچنین ارتباطی به نتیجه‌ی اجرای عرضه‌ی عموم سهام این شرکت در اواسط تیرماه ندارد.

با در نظر گرفتن بازه‌ی قیمتی که شیائومی برای سهام خود در نظر گرفته است، ارزش پاداش جون پس از عرضه‌ی عمومی سهام این شرکت، می‌تواند تا ۱.۷۹ میلیارد دلار آمریکا افزایش پیدا کند.

پاداش ۱.۵ میلیون دلاری شیائومی به مدیرعامل شرکت از بسیاری از پاداش‌هایی که شرکت‌های حوزه‌ی فناوری در سال‌های اخیر به مدیران خود داده‌اند فراتر است. برای مثال، ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ‌چت، چند ماه پیش ۶۳۸ میلیون دلار پاداش دریافت کرد که کمتر از ارزش سهام دریافت‌شده توسط لی‌جون است.

پاداشی از این دست که بدون هیچ قید و شرطی داده شود در نوع خود بی‌نظیر است. برای مقایسه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قرار است در دهه‌ی آتی ۲.۶ میلیارد دلار پاداش در قالب سهام دریافت کند؛ اما این تنها در صورتی است که شرکت به اهداف مشخصی دست پیدا کند.

شیائومی هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات