چارلز لکلرک، جایگزین احتمالی کیمی رایکونن در فراری

جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
رسانه‌های خبری مختلف از احتمال جایگزین شدن چارلز لکلرک با کیمی رایکونن در تیم فرمول یک فراری برای فصل ۲۰۱۹ خبر داده‌اند.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مقامات تیم فرمول یک فراری به‌دنبال جایگزینی چارلز لکلرک جوان با کیمی رایکونن باتجربه هستند. آیسمن فنلاندی که ۴ ماه دیگر جشن ۳۹ سالگی خود را می‌گیرد، باتوجه به قرارداد رسمی فقط تا پایان فصل فعلی در کنار ایتالیایی‌ها و سباستین فتل خواهد ماند.

raikkonen

اواخر سال ۲۰۱۷ بود که سرجیو مارکیونه، مدیرعامل شرکت  فراری؛ در جریان تنظیم قرارداد یک ساله، قهرمان فرمول یک سال ۲۰۰۷ جهان را به رانندگی پایدار و کسب نتایج بهتر دعوت کرد و از احتمال عدم همکاری با او پس از سال ۲۰۱۸ خبر داد. رایکونن در آغاز فصل ۲۰۱۸ و پس از ۴ گرن‌پری، روی سکو رفت و در مقایسه با فصل‌های گذشته، عملکرد بهتری در کنار فتل نشان داد. اما در دو گرن‌پری گذشته‌ی موناکو و کانادا، این راننده‌ی پرطرفدار به مقام‌های چهارم و ششم بسنده کرد؛ در حالی که هم تیمی آلمانی او با یک پیروزی و مقام دوم جلب توجه کرد و البته در حال حاضر به‌دنبال کسب مقام قهرمانی جهان است. در مجموع رایکونن پس از برگزاری ۷ گرن‌پری فصل ۲۰۱۸، با سه پُدیوم، دو مسابقه‌ی ناتمام و مقام‌های چهارم و ششم، پس از سباستین فتل، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس، و دنیل ریکیاردو با ۶۸ امتیاز در جایگاه پنجم جدول کلی قرار گرفته است.

monaco F1 2018  ricciardo

بر اساس گزارش وب‌سایت موتوراسپرت، مقامات فراری ابتدا به‌دنبال جایگزینی رایکونن با دنیل ریکیاردو، راننده‌ی مستعد تیم ردبول بودند. قرارداد ریکیاردو تا پایان فصل ۲۰۱۸ با ردبول بسته شده است؛ اما درصورت استخدام این راننده‌ی استرالیایی در کنار دستمزد فتل، هزینه‌های فراری افزایش خواهد داشت. بنابراین مقامات فراری با دو گزینه روبرو شدند: حفظ رایکونن، به‌عنوان راننده‌ای که آخرین قهرمانی جهان را برای تیم کسب کرده اما از سال ۲۰۱۴ و بازگشت دوباره هنوز یک گرن‌پری را هم پیروز نشده است یا میدان دادن به چارلز لکلرک جوان که سال ۲۰۱۸ در کنار تیم آلفارومئو سائوبر اولین فصل فرمول یک خود را شروع کرده است.

چارلز لکرک / Charles Leclerc

هنوز به‌طور رسمی چیزی اعلام نشده است اما با توجه به عملکرد قابل توجه لکلرک، احتمالاً این جوان ۲۰ ساله در فصل ۲۰۱۹ پشت فرمان خودروی فراری خواهد نشست. لکلرک پس از ۷ گرن‌پری فصل فعلی فرمول یک، در سه مسابقه با مقام‌های ششم و دو جایگاه دهم برای تیم آلفارومئو سائوبر امتیازگیری کرده و هم اکنون با ۱۰ امتیاز در جایگاه ۱۴ جدول کلی ایستاده است. این نتایج به‌خصوص در برابر مارکوس اریکسون، هم‌تیمی او که پنجمین فصل فرمول یک خود را تجربه می‌کند و تنها با یک مقام نهمی در گرن‌پری بحرین و ۲ امتیاز در جایگاه ۱۷ جدول مسابقات قرار گرفته، قابل توجه است. در صورت جایگزینی لکلرک با رایکونن، سیاست به‌خدمت گرفتن یک راننده‌ی تجربه کنار گذاشته می‌شود. مقامات فراری، یک راننده با ۲۷۷ استارت گرن‌پری (هنگام نگارش این مطلب)، ۱۳۷ استارت برای تیم فراری که پس از فلیپه ماسا سومین راننده‌ی فراری بوده را با یک راننده‌ی جوان که در آستانه‌ی هشتمین گرن‌پری فرمول یک خود است، تعویض خواهند کرد.

کیمی رایکونن / Kimi Raikkonen

رایکونن در پاسخ به خبرنگاران پیرامون جایگزینی خود تیم فراری و شرایط متفاوت گرن‌پری فرانسه با شیوه‌ی خاص خود گفت:

فعلاً شرایط با یک هفته‌ی گذشته، دو هفته‌ی گذشته یا یک ماه پیش تفاوتی ندارد.

باید توجه داشته باشیم که لکلرک خروجی آکادمی رانندگی فراری است که از دوران ورود به رانندگی حرفه‌ای، با راهنمایی متخصصان فراری به قهرمانی در GP3 و فرمول دو دست پیدا کرده است. او در جریان گرن‌پری کانادا گفته بود که هنگام شنیدن شایعات ورودش به تیم فراری خوشحال می‌شود اما باتوجه به شرایط فعلی این اتفاق واقع‌گرایانه نیست. لکلرک گفت:

سال آینده، وقتی‌که زمانش رسید به شرایط فکر می‌کنم؛ امیدوارم فرصت نشستن پشت فرمان خودروی فراری را پیدا کنم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات