پورشه ۱۰ درصد سهام ریمک را خرید

جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در فاصه دو هفته از معرفی پورشه تایکان، خودروساز آلمانی ۱۰ درصد از سهام شرکت ریمک را تصاحب کرد تا در آینده شاهد همکاری نزدیک این دو باشیم.
تبلیغات

کمتر از دو هفته پس از آن که پورشه رسما نخستین خودروی الکتریکی خود را به نام تایکان (Taycan) معرفی کرد، خودروساز آلمانی اکنون ۱۰ درصد سهام شرکت ریمک اتوموبیلی (Rimac Automobili) را خرید. ریمک سازنده خودروی سوپراسپرت الکتریکی و یکی از شرکت‌های دارنده فناوری خودروی برقی در کرواسی است. این موضوع که سرمایه‌گذاری پورشه در ریمک چه منافعی برای خودروساز آلمانی دارد و به چه میزان باعث سود می‌شود، هنوز مشخص نیست. اما پورشه هنگام سرمایه‌گذاری اعلام کرد که امیدوار است این کار باعث افزایش همکاری در زمینه توسعه خودروی الکتریکی شود.

پورشه / porsche

 لوتز میشکه، معاون هیئت اجرایی و عضو هیئت‌ مدیره در امور مالی و فناوری اطلاعات پورشه گفت:

با توسعه خودروهای سوپراسپرت تمام الکتریکی دو سرنشین مانند ریمک کانسپت وان و ریمک C_Two و همچنین سیستم‌های اصلی خودرو، ریمک به شدت اعتبار خود را در زمینه سیستم محرکه الکتریکی نشان داده است. ما احساس می‌کنیم که ایده‌ها و رویکردهای ریمک بسیار امیدوارکننده است، به همین دلیل امیدواریم که با مشارکت در توسعه خودروی برقی، همکاری نزدیکی با خودروساز الکتریکی کرواسی برقرار کنیم.
Rimac / ریمک

ریمک که سال ۲۰۰۹ فعالیت رسمی خود را در یک گاراژ آغاز کرد، در حال حاضر قصد دارد حدود ۴۰۰ نفر را برای گسترش فعالیت‌ها استخدام کند. تمرکز اصلی این شرکت بر فناوری باتری ولتاژ بالا و سیستم محرکه برقی است. همچنین ریمک در حال توسعه رابط‌های انسان _ ماشین و دوچرخه‌های الکتریکی تحت برند گریپ بایکس (Greyp Bikes) است؛ گریپ بایکس یکی از شرکت‌های تابعه ریمک به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و دوچرخه‌ برقی (e-Bike) با استانداردهای روز جهان تولید می‌کند.

Porsche Rimac / پورشه ریمک

میت ریمک مدیر عامل شرکت ریمک اتوموبیلی گفت:

در حال حاضر همکاری پورشه با ریمک گام مهمی در مسیر تبدیل شدن به یکی از تامین‌کنندگان اصلی سیستم‌ها و قطعات صنعت خودرو در زمینه الکتریکی‌سازی محصولات، اتصال و زمینه مهیج سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده است.

سال گذشته ریمک زمانی که ریچارد هاموند مجری معروف نمایش تلویزیونی گرند تور در رویداد صعود تپه (هیل کلایمب) هامبورگ تصادف کرد، غافلگیر شد. در این رویداد، هاموند کنترل خودروی ریمک کانسپت وان را از دست داد و به سختی تصادف کرد. اگرچه کار ریچارد هاموند به بیمارستان کشید و دچار شکستگی از ناحیه زانو شد، اما به زودی توانست سلامتی خود را بازیابد. البته این تصادف باعث شد تا اتفاقات خوبی برای ریمک بیفتد و سود قابل توجهی نصیب خودروساز الکتریکی نوپا شود؛‌ به طوری که مدتی قبل یکی از مسئولان ریمک اذعان کرد، تصادف هاموند باعث شد این شرکت سه دستگاه خودروی الکتریکی خود را به فروش برساند.

ریمک اوایل سال جاری میلادی از خودروی سوپراسپرت الکتریکی C_Two رونمایی کرد؛ سوپراسپرت C_Two قادر است در زمان قابل توجه ۱.۹۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در زمان ۱۱.۸ ثانیه نیز به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شرکت عملکرد خودروی سوپراسپرت ریمک C_Two را در پاسخ مستقیم به معرفی تسلا رودستر تغییر داد. 

porsche rimac

اخبار مربوط به اعلام سرمایه‌گذاری پورشه در شرکت خودروسازی ریمک هنوز تازه است و به نظر می‌رسد خیلی زود باشد که بخواهیم در مورد نحوه همکاری و مشارکت آن دو صحبت کنیم. اما همان‌طور که میت ریمک اعلام کرد، این سرمایه‌گذاری و همکاری می‌تواند گام مهمی برای رشد ریمک باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات