تصویر پنل نمایشگر گلکسی نوت 9 عدم استفاده از ناچ در این محصول را تأیید می‌کند

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصویر افشا شده‌ی پنل نمایشگر گلکسی نوت ۹ نشان می‌دهد که سامسونگ در این گوشی نیز بر سیاست عدم استفاده از ناچ پایبند خواهد ماند.
تبلیغات

این روزها اکثر شرکت‌ها به استفاده از بریدگی بالای نمایشگر یا ناچ روی آورده‌اند. در واقع شاید شمردن تعداد شرکت‌هایی که از نمایشگر دارای ناچ استفاده می‌کنند آسان‌تر باشد تا شرکت‌هایی که هنوز به این جرگه نپیوسته‌اند. اخیرا شرکت اوپو در گوشی جدید خود به نام فایند ایکس از دوربین کشویی و پیش از آن شرکت ویوو از راهکار دوربین بالاجهنده استفاده کرد تا به این طریق نیازی به افزودن ناچ نداشته باشند. سونی، اچ‌تی‌سی و البته سامسونگ نیز جزو شرکت‌هایی هستند که تصمیم گرفته‌اند در این مورد از اپل دنباله‌روی نکنند و تا کنون بر این تصمیم استوار مانده‌اند. مشخصا شرکت سامسونگ فارق از عملکردی که تا به امروز داشته است، به نظر می‌رسد در این مورد خاص، یعنی ناچ، قصد هیچ‌گونه کپی‌برداری و الهام گرفتن از اپل را ندارد؛ چرا که جدیدترین تصویر افشا شده از گلکسی نوت ۹ تأیید می‌کنند که سامسونگ در این گوشی نیز سراغ بریدگی بالای نمایشگر نرفته است.

پنل نمایشگر نوت 9

اضافه کردن و اضافه نکردن ناچ هر دو به یک اندازه قابل‌توجیه هستند. جالب است بدانید، همان‌طور که وان‌پلاس هم اشاره کرده بود، دلیل اصلی استفاده از ناچ زیبایی یا ویژگی‌هایی که به واسطه‌ی آن ممکن می‌شوند، نیست؛ بلکه صرفه‌ی اقتصادی آن است. از آن‌جایی که رفته رفته سازندگان پنل بیشتری نمایشگرهای دارای بریدگی تولید می‌کنند، پیدا کردن نمایشگر بدون ناچ سخت‌تر و پرهزینه‌تر خواهد بود. بنابراین، در این مورد شرکت‌ها به سمت و سویی گرایش می‌یابند که زنجیره‌ی تأمین حرکت می‌کند. زنجیره‌ی تأمین نیز به لطف اپل به سوی بریدگی بالای نمایشگر سوق پیدا کرده است.

این در واقع همان بخشی است که سامسونگ نسبت به رقبا برتری دارد. غول کره‌ای دنیای فناوری خود تأمین‌کننده‌ی پنل‌های خود است و به یاری همین وجه تمایز تا کنون به جرگه‌ی استفاده‌کنندگان نمایشگر دارای بریدگی نپیوسته است. همان‌طور که گفته شد شرکت‌های دیگر ممکن است در تأمین پنل بدون ناچ هم به دلیل کمیاب بودن و هم گران بودن این پنل‌ها در وضعیت کنونی، دچار مشکل شوند؛ اما سامسونگ نه تنها هیچ‌یک از این مشکلات را ندارد؛ بلکه برای این شرکت ادامه‌ی روند استفاده نکردن از ناچ به‌صرفه‌تر است؛ مخصوصا در این برهه از زمان که هنوز عموم کاربران نتوانسته‌اند با وجود چنین خصیصه‌ای در طراحی موبایل خود کنار بیایند.

با این حساب، بر اساس آن‌چه که در باره‌ی طراحی گلکسی نوت ۹ می‌دانیم، این گوشی تفاوت چندانی نسبت به گلکسی نوت ۸ که سال گذشته معرفی شد ندارد. البته، حاشیه‌های دور نمایشگر به طرز محسوسی باریک‌تر شده‌اند که این موضوع دو احتمال را به دست می‌دهد؛ یا ابعاد نمایشگر بزرگ‌تر شده‌اند، یا ابعاد گوشی کوچک‌تر شده است. به علاوه، حفره‌ی دیگری را در پنل گوشی شاهد هستیم که می‌تواند نوید  قابلیتی را بدهد که در نسخه‌های پیشین وجود نداشته است. این ویژگی می‌تواند پشتیبانی از تشخیص چهره و البته و ایموجی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده یا AR Emojis باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات