سوپراسپرت فورد GT مدل ۲۰۱۷ در آلمان آتش گرفت

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک دستگاه خودروی سوپراسپرت فورد GT مدل ۲۰۱۷ که به‌تازگی تحویل خریدار شده و تنها ۷۰ کیلومتر کار کرده بود، به علت آتش‌سوزی پیشرانه کاملا از بین رفت.
تبلیغات

خبر آتش‌سوزی در خودرو هیچ‌گاه کسی را خوشحال نمی‌کند؛ بلکه اغلب توجه دارندگان آن برند را برای احتیاط بیش‌تر به خود جلب می‌کند. هنگامی که این اتفاق برای یک خودروی سوپراسپرت گران‌قیمت و مدل بالا رخ دهد، خودروساز مجبور است واکنش نشان بدهد. به‌تازگی سوپراسپرت فورد GT مدل ۲۰۱۷ که مدت‌ زیادی از تحویل آن نمی‌گذرد، در آلمان دچار آتش‌سوزی شد و بر اساس تصاویر، کاملا از بین رفت. 

هنوز مالک آلمانی ابرخودروی فورد GT، جزئیات دقیقی در مورد این آتش‌سوزی ارائه نکرده است. وب‌سایت Motor Authority در مورد آتش‌سوزی از مقامات فورد پرسید و چنین پاسخی دریافت کرد:

ما متوجه شده‌ایم که یک دستگاه خودروی فورد GT جدید مدل ۲۰۱۷ در آلمان آتش گرفته است. در حال حاضر ما جزئیات بیش‌تری در مورد علت حادثه نمی‌دانیم، بنابراین قادر به ارائه توضیح بیش‌تر نیستیم. ما درک می‌کنیم؛ اما هیچ گونه آسیب جانی در ارتباط با این حادثه وجود ندارد. مهندسان ما در حال گفتگو با مالک ابرخودرو برای یافتن مدارک بیش‌تری در مورد علت حادثه آتش‌سوزی هستند.
2017 Ford GT / فورد جی‌تی مدل 2017

در تصاویر به‌دست‌آمده واضح است که آتش‌سوزی از عقب یا وسط خودروی سوپراسپرت فورد GT شروع شده و به احتمال زیاد، منبع وقوع آن خود پیشرانه، سیستم اگزوز یا قطعات الکترونیکی اطراف آن‌ها بوده است. ظاهراً آتش‌سوزی به‌سرعت گسترش یافته و کل بخش عقب ابرخودروی فورد GT را نابود کرده است. در حال حاضر چیزی جز چند تکه آهن‌پاره از قسمت عقب فورد GT مذکور باقی نمانده است. در این آتش‌سوزی وحشتناک، راننده ۵۲ ساله و پسرش از حادثه نجات یافتند.

چنین آتش‌سوزی‌هایی معمولاً به‌سرعت خودرو را نابود می‌کنند؛ ولی ماموران آتش‌نشانی موفق شدند قبل از سرایت آتش به بخش جلوی خودروی سوپراسپرت فورد GT، آن را مهار و خاموش کنند؛ هر چند این موضوع خبر خوشحال‌کننده‌ای برای مالک آن نخواهد بود و ابرخودروی وی تقریباً به‌طور کامل نابود شده است.

مالک ابرخودروی فورد GT در میان ماشین‌بازهای آلمانی فرد بسیار معروف و شناخته‌شده‌ای به نظر می‌رسد و صاحب مجموعه‌ای از ابرخودروهای مختلف شامل مک‌لارن، فراری، بوگاتی و لامبورگینی است. در زمان وقوع آتش‌سوزی، خودروی سوپراسپرت فورد GT فقط ۷۰ کیلومتر کار کرده بود. در حال حاضر ابرخودروی فورد GT مدل ۲۰۱۷ با قیمت حدود ۴۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسد، که تقریبا معادل قیمت لامبورگینی اونتادور است؛ اما برای خرید آن، ثبت سفارش طولانی‌‌مدت و ماه‌ها انتظار لازم خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات