مایکروسافت درصدد تصاحب گیت هاب است

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پس از انجام مذاکراتی برای مشارکت با گیت‌هاب، حال درصدد تصاحب کامل گیت‌هاب با رقمی نزدیک به ۵ میلیارد دلار است.
تبلیغات

اخیرا شایعات بسیاری در رابطه با مذاکرات دو شرکت مایکروسافت و گیت‌هاب برای همکاری منتشر شده و حال به نظر می‌رسد مسیر مذاکرات دو شرکت به سمت تصاحب گیت‌هاب توسط مایکروسافت سوق پیدا کرده است. به گزارش بیزنس اینسایدر، ردموندی‌ها در پی آن هستند تا با پرداخت مبلغی نزدیک به ۵ میلیارد دلار، گیت‌هاب را تصاحب کند. هنوز مشخص نیست آیا این مذاکرات سرانجامی مشخص خواهد داشت یا یکی از موضوعات مورد بحث دو شرکت است.

آخرین ارزش‌گذاری گیت‌هاب نشان از این دارد که این شرکت در سال ۲۰۱۵ ارزشی نزدیک به دو میلیارد دلار داشته است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که گیت‌هاب در سال‌های گذشته در پی این بوده است تا با جذب سرمایه نهایتا وارد فاز عرضه‌ی عمومی سهام شود؛ ولی استعفای کریس وانستراث، مدیرعامل گیت‌هاب که پاییز سال گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد، برنامه‌های گیت‌هاب را تغییر داده است. این شرکت هنوز موفق نشده جایگزینی برای مدیرعامل سابق پیدا کند؛ این در حالی است که مسئولان گیت‌هاب در پی جذب مدیرانی از مایکروسافت یا گوگل بوده‌اند.

تصاحب گیت‌هاب توسط مایکروسافت از منظر ردموندی‌ها به منزله‌ی دسترسی به میلیون‌ها توسعه‌‌دهنده‌ای است که از سرویس گیت‌هاب استفاده می‌کنند. مایکروسافت با تصاحب گیت‌هاب به میلیون‌ها توسعه‌دهنده‌ای دسترسی پیدا می‌کند که در شرکت‌های متنوعی مشغول به کار هستند و این امکان در اختیار مایکروسافت قرار می‌گیرد تا این افراد را به استفاده از سرویس‌های ابری مایکروسافت یا سایر سرویس‌های ردموندی‌ها تشویق کند.

گیت‌هاب پذیرای بیش از ۲۳ میلیون کاربر در کنار بیش از ۱.۵ میلیون سازمان در سرویس خود است. برآورد انجام‌شده نشان از این دارد که گیت‌هاب در کنار درآمد ۱۱۰ میلیون دلاری فروش محصول اینترپرایز و تجاری خود به شرکت‌ها و سازمان‌ها، از محل دریافت حق اشتراک درآمدی ۲۰۰ میلیون دلاری کسب کرده است.

گیت‌هاب را باید گنجینه‌ای غنی از ایده‌ها و اطلاعات در زمینه‌های مختلفی نظیر هوش مصنوعی، هوشمندسازی داده‌ها و سایر منابع خواند که فرصتی ایده‌آل برای مایکروسافت ایجاد می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات