اپل انتظار محبوبیت بیشتر مدل ارزان‌قیمت آیفون‌های ۲۰۱۸ را دارد

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد با استفاده از پنل LCD، مدلِ ارزان‌تری از آیفون‌های خود را در اختیار کاربران قرار دهد. اپل انتظار محبوبیت بیشتر این مدل را دارد.
تبلیغات

برطبق گمانه‌زنی‌ها، انتظار می‌رود که اپل در رویداد معرفی آیفون‌های جدید خود، از مدل ۶.۱ اینچی با پنل LCD رونمایی کند که با برچسب قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه خواهد شد. کوپرتینویی‌ها قصد دارند با استفاده از این مدل، طعم آخرین دستاور خود در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند را به قشر وسیع‌تری از مخاطبین بچشاند؛ افرادی که پیش‌تر به دلیل قیمت بالای آیفون ۱۰ و به‌سبب استفاده از پنل اولد در این گوشی، از تجربه‌ی آن محروم مانده بودند.

نشریه‌ی وال‌استریت ژورنال به دلیل دسترسی به منابع قابل اعتماد، همیشه نقش به‌سزایی در فاش‌کردن نقشه‌های اپل ایفا کرده است. حال این نشریه با تأیید شایعات پیشین مبنی بر عرضه‌ی ۳ مدل آیفون در سال ۲۰۱۸، از افزایش سفارشات اپل برای تولید پنل LCD که احتمالاً بخش عمده‌ای از آن‌ها در آیفون ۶.۱ اینچی به‌کار خواهد رفت، خبر داده است.

براساس این گزارش، کوپرتینویی‌ها انتظار استقبال بیشتر کاربران از این مدل را دارند. سال گذشته، اپل با معرفی آیفون ۱۰، برای نخستین بار از پنل اولد برای صفحه‌نمایش استفاده کرد؛ این در حالی بود که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس همچنان از پنل LCD استفاده می‌کردند.

برای آن‌ دسته از کاربران که با تفاوت‌های پنل‌های یادشده آشنایی ندارند، باید یادآور شویم که پنل‌های اولد تضاد رنگ بیشتری را ارائه می‌کند و رنگ‌ها در این نوع نمایشگر‌ها درخشان‌تر از پنل‌های LCD است؛ با این وجود، تولیدکنندگان برای بهره‌مندی حداکثری از این نوع پنل‌ها، از ترفند‌های اختصاصی‌ای نیز استفاده می‌کنند. اولدها نسبت به پنل‌های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

در این گزارش ذکر شده است که مدل ۵.۸ اینچی اولد، جانشین آیفون ۱۰ خواهد بود؛ این در حالی است که مدل ۶.۵ اینچی اولد به‌سبب استفاده از صفحه‌نمایش بزرگتر، با برچسب پلاس عرضه‌ خواهد شد که طبعاً قیمت بالاتری را نیز خواهد داشت. مدل ۶.۱ اینچی LCD هم که با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود، همچنان از بریدگی صفحه‌نمایش استفاده می‌کند؛ اما فناوری‌های استفاده شده در این دستگاه مانند نبود ویژگی تاچ سه‌بعدی، قیمت تمام‌شده را پایین‌ می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات