۱۰ نقل قول الهام‌بخش از هاوارد شولتز درمورد موفقیت در کسب‌وکار

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
توان رهبری و هدایت خوب و موفقیت در کسب‌وکار با هم گره خورده‌اند؛ هاوارد شولتز یکی از کسانی است که می‌تواند ما را در زمینه‌ی بهبود توانایی رهبری یاری کند.
تبلیغات

هاوارد شولتز، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سابق استارباکس چندی پیش اعلام کرد که پس از ۴۰ سال این شرکت بزرگ قهوه را ترک خواهد کرد. او در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز درمورد اهدافش بعد از کناره‌گیری صحبت کرد و اظهار کرد که شاید بخواهد یک دفتر سیاسی تاسیس کند.

شولتز به نیویورک تایمز گفت:

یکی از کارهایی که می‌خواهم در فصل بعدی زندگیم انجام بدهم، این است که بفهمم آیا می‌توانم شرکت جدیدی راه‌اندازی کنم یا خیر. مطمئن نیستم که دقیقا می‌خواهم چه کار کنم. قصد دارم درمورد گزینه‌های زیادی فکر کنم و حتی خدمات عمومی هم جزو گزینه‌های من است. اما هنوز تصمیمی جدی‌ درمورد آینده نگرفته‌ام.

او همچنین گفت که قصد دارد کتابی درمورد کارهای دارای تأثیر اجتماعی و تلاش برای تعریف مجدد نقش و مسئولیت یک شرکت عمومی بنویسد و در کنار این موارد روی بنیاد خانوادگی خود باعنوان Schultz Family Foundation کار کند.

شولتز در چند دهه‌ی گذشته به‌عنوان یکی از اثرگذارترین افراد در رأس کار شرکت استارباکس بوده است. او چند دیدگاه از خود برای موفقیت در کسب‌وکار را در اختیار عموم قرار داده است که در ادامه به‌ آنها می‌پردازیم:

کارآفرینی

هرکسی نمی‌تواند کارآفرین باشد. درست است که کارآفرینی مزیت‌های خودش را دارد، ولی مشکلات آن می‌تواند دل افراد را شکسته و آنها را ناامید کند. کارآفرینان باید تا حدی عاشق کارشان باشند و به‌راحتی برای آن قربانی بدهند. به نظر ما، انجام کاری غیر از این غیرقابل تصور است.

اشتیاق

بیش از بقیه رویاپردازی کنید و در عین حال رویایی داشته باشید که عملی و شدنی باشد. نسبت‌ به بقیه انتظار بیشتری از کارتان داشته باشید؛ ولی انتظارات باید معقول باشند. بیشتر از بقیه به کارتان اهمیت بدهید و در عین حال هوشمندانه رفتار کنید.

ترس

لحظاتی در زندگی وجود دارد که ما شجاعت را به‌سمت خود فرامی‌خوانیم تا تصمیماتی علیه منطق، حس رایج و عقل سلیم و مجموعه افراد عاقلی که به آنها اعتماد داریم، بگیریم. اما با وجود تمامی خطرات و توصیه‌های منطقی آنها، به راهمان ایمان داریم و ریسک را به جان می‌خریم. ما نمی‌خواهیم تنها نقش تماشاگر را بازی کنیم؛ حتی اگر ندانیم که کارهای ما و نتیجه‌ی نهایی آن به کجا ختم می‌شوند.

7 روش موثر برای غلبه بر ترس

رهبری

یکی از جنبه‌های اساسی رهبری، توانایی تزریق اعتماد به‌نفس به دیگران است، آن هم زمانی که خودتان زیاد احساس امنیت نمی‌کنید.

اهمیت اعتبار

در این جامعه‌ای که روز‌به‌روز تغییر می‌کند، قدرتمندترین و سرسخت‌ترین برندها، آنهایی هستند که به‌اصطلاح به‌صورت دلی و از روی تعهدات و تمایل قلبی دست‌اندرکاران آن ساخته می‌شوند. این برندها حقیقی و پایدار هستند. پایه و اساس آنها محکم‌تر از بقیه است؛ چراکه آنها بر اساس قدرت روحیه‌ی انسان ساخته شده‌اند؛ نه اینکه صرفا یک کمپین تبلیغاتی باشند. شرکت‌هایی برای مدت طولانی دوام می‌آورند که اعتبار بالایی داشته باشند.

طول عمر

برای اینکه یک شرکت سرسخت و بادوام داشته باشید، باید برای جلوگیری از مشکلات و حل آنها، سازوکاری طراحی کنید که عمر آن بیشتر از عمر تک تک رهبران شرکت باشد.

مربی و مشاور داشتن

اگر مربی خوبی داشته باشید از اعتراف به نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌های خود نمی‌ترسید. به مواردی که درمورد آنها آگاهی ندارید اعتراف کنید. وقتی به نقص‌های خود اعتراف کنید بسیار راحت‌تر سراغ پند و نصیحت دیگران می‌روید. مطمئنا پند مشاوران شما، بسیار سودمند خواهد بود.

قاطعیت و تصمیم‌گیری

شولتر درمورد کار خود و رونق آن گفته است:

داستان کاری من به‌جای شانس و استعداد، به اصرار و مقاومت و همچنین انگیزه بالای من وابسته بود. من برای این‌گونه رقم خوردن داستانم تلاش کردم و مصمم بودم که کارهایم این‌گونه پیش برود. زندگی خودم را کف دستانم گرفتم، از هرکسی که می‌توانستم موردی را یاد بگیرد استفاده کردم، از فرصت‌هایم تا جایی که می‌توانستم استفاده کردم و گام‌های رسیدن به موفقیت را یکی پس از دیگری طی کردم. ترس از شکست در ابتدای کار من را هدایت می‌کرد، ولی وقتی چالش‌ها را یکی پس از دیگری حل کردم، احساس استرسم با حس خوش‌بینی و امیدواری جایگزین شد. زمانی که شما مشکلات به‌ظاهر حل‌نشدنی را حل می‌کنید، دیگر درمورد بقیه‌ی موانع، احساس ترس نخواهید کرد.

رشد

دلیل شکست یا عدم رشد شرکت‌ها این است که روی افراد، سیستم‌ها و فرآیندهای لازم سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

کار تیمی

وقتی توسط افرادی احاطه شده باشید که نسبت‌به یک هدف مشخص تعهد و وفاداری مشتاقانه دارند، هر موردی امکان‌پذیر می شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات