سامسونگ به پرداخت جریمه ۴۰۰ میلیون دلاری برای نقض پتنت فین‌فت محکوم شد

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در دادگاه پتنت‌های آمریکا به پرداخت جریمه ۴۰۰ میلیون دلاری برای نقض پتنت فین‌فت محکوم شد.
تبلیغات

سامسونگ پس از محکوم شدن به پرداخت جریمه ۵۳۹ دلاری به اپل به دلیل سوءاستفاده از طراحی اپل و پتنت‌های متعلق به این شرکت در هفته گذشته، این بار از سوی دادگاه به نقض پتنت فین‌فت دانشگاه کره محکوم شد. طبق این حکم شرکت سامسونگ باید جریمه‌ای ۴۰۰ میلیون دلاری پرداخت کند. همان‌طور که می‌دانید، فناوری مذکور برای استفاده در طراحی پردازنده‌ به‌خصوص پردازنده‌ موبایل کاربرد فراوانی دارد.

طبق حکم دادگاه فدرال، در حال حاضر شرکت سامسونگ ملزم به پرداخت جریمه ۴۰۰ میلیون دلاری به دانشگاه کره‌ای برای این نقض پتنت است و از آن‌ جایی که این تخلف به‌صورت آگاهانه از سوی سامسونگ انجام گرفته ، قاضی دادگاه می‌تواند به اختیار جریمه نهایی را سه برابر افزایش دهد.

پردازنده‌های سامسونگ

سامسونگ تنها شرکتی نیست که پتنت فین‌فت را نقض کرده است و دو شرکت کوالکام و گلوبال فاندریز نیز تخلفات مشابهی مرتکب شده‌اند؛ اما دو شرکت مذکور موفق به حل‌ و فصل این موضوع بدون پرداخت هیچ جریمه نقدی شدند.

در سوی دیگر این ماجرا شرکت سامسونگ از همکاری طولانی‌مدت با دانشگاه کره‌ای به‌منظور توسعه فناوری فین‌فت خبر داد. همچنین سامسونگ اعلام کرد که این شرکت قصد ندارد به‌سادگی تسلیم رأی دادگاه شود و تمامی راه‌های ممکن برای تغییر این حکم را بررسی خواهد کرد. همان‌طور که به نظر می‌رسد، سامسونگ در پی تجدید نظر رای دادگاه است و احتمال می‌رود دادگاه فدرال جریمه کمتری برای این شرکت در نظر بگیرد.

شرکت سامسونگ مدتی پیش‌ با بهره گرفتن از فناوری فین‌فت موفق به تولید پردازنده‌هایی با لیتوگرافی ۴ نانومتری شد که این امر انقلابی در تولید پردازنده‌های موبایل به‌ شمار می‌رود؛ فناوری فین‌فت به دلیل شباهت ظاهری کانال ارتباطی ترانزیستور آن به باله‌ی ماهی (فین) این‌گونه نام گرفته است. در این فناوری کنترل جریان در ترانزیستور از طریق دروازه‌ای صورت می‌گیرد که روی فین واقع شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات