افراد معتاد به موبایل در چین باید از پیاده رو مخصوص تردد کنند

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در یکی از شهرهای شمالی چین، روزهای تعطیل آخر هفته، افراد معتاد به موبایل باید در پیاده رو مخصوص تردد کنند تا مزاحم سایرین نشوند.
تبلیغات

اعتیاد به موبایل همه‌گیر شده است و گاهی در فرهنگ شهرنشینی، حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارد. به همین دلیل در روزهای آخر هفته در یکی از شهرهای شمالی چین، عابران پیاده‌ای که از تلفن‌ همراه استفاده می‌کنند، باید از مسیر ویژه‌ تردد کنند تا مزاحم بقیه شهروندان نشوند. 

پیاده‌روی یانتا در یکی از شهرهای شمالی چین، یکی از مسیرهای پرتردد در روزهای تعطیل آخر هفته است. ولی متأسفانه برخی عابران پیاده که سرگرم تلفن همراهشان هستند، بی‌توجه به بقیه شهروندان، حین کار کردن با گوشی به دیگران تنه می‌زنند و موجب رنجش خاطر بقیه می‌شوند. به همین دلیل و برای برطرف کردن مشکل، مسیر ورودی به مرکز خرید بزرگ یانتا، با برچسب‌هایی علامت‌گذاری شده و مسیر تردد افرادی که می‌خواهند از تلفن همراه استفاده کنند از دیگران تفکیک کرده است تا در روزهای آخر هفته، افراد معتاد به تلفن همراه از این مسیرهای مخصوص تردد کنند و مزاحم بقیه نشوند این مسیر مخصوص روی سطح زمین با تصویری از گوشی موبایل مشخص شده است. در قسمت ورودی مرکز خرید، این پیاده‌رو  ۱۰۰ متر طول و ۸۰ سانتی‌متر عرض دارد و روی آن عبارت و نشانه‌ی تلفن همراه درج شده است تا افراد معتاد به گوشی‌های هوشمند از آن مسیر تردد کنند.

پیاده رو مخصوص موبایل

در سال ۲۰۱۴ در چانگ‌کینگ چین هم مسیر تردد ویژه‌ی افراد معتاد به گوشی هوشمند راه‌اندازی شد. ظاهرا افراد معتاد به دریافت و ارسال اس‌ام‌اس، حین تردد توجهی به عبور و مرور وسایل نقلیه نداشتند و برای تأمین امنیت آن‌ها، این تصمیم گرفته شد.

پیاده رو موبایل

در سال ۲۰۱۴ در واشنگتن دی‌سی ایالات متحده نیز شاهد راه‌اندازی مسیر ویژه تردد افراد معتاد به تلفن همراه بودیم که شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک مستندی دیدنی از آن تهیه کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات