مایکروسافت به کمک هوش‌ مصنوعی انتشار بروزرسانی ویندوز 10 را سرعت می‌بخشد

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد به کمک هوش مصنوعی، به انتشار به‌روزرسانی‌ ویندوز ۱۰ برای رایانه‌های شخصی سرعت ببخشد.
تبلیغات

هوش مصنوعی امروزه پیشرفت‌ چشمگیری به خود دیده است و روز‌به‌روز شاهد رشد سریع آن هستیم. کاربرد‌های گسترده‌ی هوش مصنوعی باعث شده است شاهد استفاده از آن برای شناسایی حرکت اجسام در پشت دیوار یا پیش‌بینی پیروز جام جهانی روسیه باشیم؛ این در حالی است که شرکت‌های دیگر، رویکردی متفاوت در پیش‌ گرفته‌اند و از این فناوری برای بهبود ترجمه‌ و ویرایش تصاویر استفاده می‌کنند. حال مایکروسافت به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه‌ی هوش مصنوعی، تصمیم گرفته است با استفاده از فناوری یادشده، تشخیص بدهد که کدام دستگاه‌ها باید به‌روزرسانی‌ ویندوز ۱۰ را سریع‌تر دریافت کنند.

ردموندی‌ها درباره‌ی انتظاراتشان از این تصمیم می‌گویند:

[انتظار داریم] آمار رضایت بالاتری را شاهد باشیم و با مشکلات شناخته‌شد‌ه‌ی کمتری مواجه شویم؛ از این رو تعداد تماس‌های مشتریان به بخش پشتیبانی نیز نسبت به نسخه‌های پیشین ویندوز ۱۰ کاهش پیدا خواهد کرد.

مایکروسافت از این برنامه در به‌روزرسانی پاییزه ویندوز ۱۰ استفاده کرد و به‌ لطف جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز از انواع دستگاه‌های ویندوزی، موفق به درک تجربه‌ی کاربران از نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل شد. حال این شرکت انتظار دارد با استفاده‌ی فراگیرتر از این فناوری، شاهد انتشار سریع‌تر آپدیت‌ها برای دستگاهایی باشیم که نیاز بیشتری به دریافت به‌روزرسانی دارند. برطبق گفته‌ی مایکروسافت، اکنون انتشار به‌روزرسانی‌ها در مقیاس ۲۵۰ میلیون دستگاه، نسبت به گذشته با سرعت دو برابری صورت می‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات