روبیک هوشمند برای آموزش و مسابقه آنلاین

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوکیوب می‌تواند به رویای بسیاری از ما برای یادگیری و حل مکعب روبیک تحقق بخشد. یک روبیک مدرن که حرکات فرد را زیر نظر می‌گیرد و در صفحه موبایل یا تبلت نمایش می‌دهد.
تبلیغات

حل مکعب روبیک یکی از تفریحات جذاب در تمام دنیا به حساب می‌آید. همه ما حتما حداقل یک‌بار روبیک را دست گرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم آن را حل کنیم یا با استفاده از آموزش‌های مختلفی که وجود دارد الگوریتم آن را یاد بگیریم، اما بسیاری از ما پس از مدتی ور رفتن با آن خسته شده‌ایم. رکورد زمان حل روبیک در حال حاضر در دست یک جوان استرالیایی است که توانسته در ۴/۲۲ ثانیه آن را حل کند. البته اگر از رکورد ۰/۳۸ ثانیه‌ای ربات‌ها چشم‌پوشی کنیم! 

شاید بتوان گفت یادگیری روبیک کاری دشوار است و نیاز به تمرین زیاد دارد، البته مربی خوب هم می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. به تازگی یک استارت‌آپ در کیک‌استارتر روبیک جدیدی را به نمایش گذاشته که می‌تواند خودش نقش مربی را به عهده گرفته و الگوریتم حل روبیک را به شما آموزش دهد. این محصول که گوکیوب نام دارد دارای حسگرهایی است که تمام حرکات شما در را زیر نظر گرفته و آن‌ها را تحلیل می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از بلوتوث آن را به تلفن‌همراه هوشمند خود متصل نموده و با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی حرکات خود را به صورت مجازی بر روی صفحه نمایش ببینید. اگر تازه‌کار باشید می‌توانید از اپلیکیشن بخواهید روش حل روبیک را گام‌به‌گام آموزش دهد.

ایده جالبی به نظر می‌رسد نه؟ اما گوکیوب پا را یک قدم فراتر نیز گذاشته و بازی چند نفره روبیک را نیز به قابلیت‌های اپلیکیشن خود افزوده است. به این ترتیب که شما می‌توانید به صورت آنلاین به رقابت بپردازید، در جدول رده‌بندی رکورد خود را ثبت کنید یا مسابقه زنده سرعت حل روبیک بدهید (به این صورت که هر دو نفر دقیقا از یک وضعیت ابتدایی شروع کنند). به طور خلاصه، شما چه یک تازه‌کار باشید و چه یک خوره روبیک، گوکیوب می‌تواند برایتان سرگرم کننده و جذاب باشد.

یودی دور (Udi Dor) خالق گوکیوب می‌گوید:

روبیک یک بازی فوق‌العاده است. بسیاری از افراد به سراغ یادگیری روبیک نمی‌روند چون این کار به نظرشان بسیار دشوار می‌آید. از سوی دیگر حرفه‌ای‌ها هم ابزاری برای گرفتن بازخورد گرفتن از عملکرد خود ندارند تا کارایی خود را اندازه‌گیری کرده و آن را بهبود ببخشند. گوکیوب بازی را عوض نمی‌کند، بلکه تنها تجربه افراد را تقویت و مدرن می‌کند. آن را امروزی، قابل دسترسی و خلاقانه و مهم‌تر از همه جهانی و اجتماعی می‌کند.

او همچنین معتقد است روبیک به عنوان پرفروش ترین اسباب‌بازی دنیا که فروش جهانی آن از نیم میلیارد عدد نیز بیشتر است فرصتی برای گوکیوب مهیا می‌کند تا سهمی از این بازار بزرگ را به خود اختصاص دهد. او همچنین اشاره می‌کند که جامعه بازی‌کنان روبیک درحال گسترش است و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور دنیا مسابقات رسمی روبیک برگزار می‌شود.

شاید یک روبیک بلوتوثی برای بسیاری ارزش تجاری نداشته باشد، اما قطعا افراد زیادی از چنین محصولی استقبال خواهند کرد. گوکیوب محصول خود را در سایت کیک‌استارتر با قیمت ۵۹ دلار پیش‌فروش می‌کند و قرار است در مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷) آن را به خریداران تحویل دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات