افزایش دقت نسخه آفلاین مترجم گوگل به لطف یادگیری ماشین

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به لطف یادگیری ماشین، دقت ترجمه‌ی نسخه‌ی آفلاین مترجم گوگل افزایش پیدا می‌کند.
تبلیغات

مترجم گوگل (Google Translate) یکی از برنامه‌های مترجم محبوب و کاربردی است که کمتر کسی آن را نمی‌شناسد. بیشتر کاربران از نسخه‌ی آنلاین این برنامه استفاده می‌کنند؛ ولی گاهی اوقات در حین سفر یا شرایطی خاص که امکان وصل شدن به اینترنت نداریم، ممکن است بخواهیم از نسخه‌ی آفلاین مترجم گوگل استفاده کنیم؛ درحالی‌که نسخه‌ی آنلاین مترجم گوگل به لطف فناوری ترجمه ماشین عصبی (NMT)، دقت بیشتری نسبت به نسخه‌ی آفلاین دارد. 

خبر خوب این است که به لطف یادگیری ماشین و تلاش تیم فنی گوگل، نسخه‌ی آفلاین مترجم محبوب مترجم گوگل نیز به این فناوری مجهز شده است. این بدین معنا است که کاربرانی که از نسخه‌ی آفلاین مترجم گوگل استفاده می‌کنند، می‌توانند ترجمه‌ای با دقت و کیفیت بالاتر در اختیار داشته باشند.

همان‌طور که گفته شد، نسخه‌ی آنلاین مترجم گوگل از فناوری ترجمه ماشین عصبی (NMT) بهره می‌برد. همانند بسیاری از سیستم‌های مبتنی بر یادگیری ماشین، مترجم گوگل عملکردی پیچیده دارد و به‌جای ترجمه‌ی کلمه به کلمه، به محتوا و مفهوم متن توجه می‌کند. به همین دلیل در حین ترجمه، به عبارات و جملات و معنا و مفهوم آن‌ها اهمیت می‌دهد. این فناوری باعث می‌شود کیفیت ترجمه‌ی آنلاین مترجم گوگل، خوب و همراه با رعایت قواعد دستور زبان باشد. به‌علاوه در نسخه‌ی آنلاین جملات دارای معنا و مفهوم کامل‌تر و ملموس‌تری هستند.

برای دانلود نسخه‌ی آفلاین مترجم گوگل تنها ظرفیتی حدود ۳۵ تا ۴۵ مگابایت نیاز دارید و در واقع فضای زیادی روی سیستم شما اشغال نمی‌کند. نسخه‌ی به‌روزشده مبتنی بر فناوری NMT نیز با همین حجم در اختیار کاربران قرار گرفته است تا بتوانند با به‌روزرسانی نسخه‌ی قدیمی مترجم گوگل، در شرایط خاصی که اینترنت ندارند، به‌خوبی از آن استفاده کنند. کاربران برخی کشورها از همین امروز می‌توانند نسخه‌ی جدید را دریافت کنند؛ ولی کاربران برخی کشورها باید یکی دو روز صبر کنند تا به‌روز رسانی برای آن‌ها ارائه شود. نسخه‌ی به‌روزشده مترجم گوگل از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. 

مترجم گوگل / Google Translate

کاربرانی که تمایل دارند با نسخه‌ی ارتقاءیافته کار کنند، باید آخرین نسخه‌ی مترجم گوگل را دانلود کنند. در نسخه‌ی آفلاین جدید به لطف یادگیری ماشین، بی‌شک ترجمه‌ای دقیق‌تر و با کیفیت بالاتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات