اسن‍پدراگون ۶۸۰ کوالکام در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام، مناسب گوشی‌های میان‌رده بازار، در گیک‌بنچ رویت شد که نسخه‌ی ۲+۴ هسته‌ای اسن‍پدراگون ۷۱۰ است.
تبلیغات

تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام با طراحی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و قابلیت‌های خوبی از جمله پشتیبانی از پردازش شبکه‌ی عصبی و موتور چند هسته‌ای هوش مصنوعی برای گوشی‌های میان‌رده گزینه‌ی خوبی است. با اسنپدراگون 710، گوشی‌های میان رده از گذشته قوی‌تر خواهند بوداما کوالکام روی تراشه‌‌ی جدید دیگری هم کار می کند. 

تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد و به‌زودی روی گوشی‌های میان‌رده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. CPU آن شش هسته‌ای و دارای پیکربندی ۲+۴ است که قبلا در تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۵۰ و اسنپدراگون ۸۰۸ شاهد آن بودیم. البته توجه داشته باشید که نام تراشه‌ هنوز به صورت قطعی از سوی کوالکام مشخص نشده است. اگر به یاد داشته باشید اسنپدراگون ۷۱۰ در ابتدا با نام اسنپدراگون ۶۷۰ نامگذاری شده بود. اگر به اعداد توجه کنید می‌توانیم انتظار داشته باشیم که با تراشه‌ای با نسخه‌ای پایین تر اسنپدراگون ۷۱۰ روبرو خواهیم بود. سرعت کلاک هسته‌های اصلی آن مشابه Kryo 260 در اسنپدراگون ۶۶۰  برابر  ۲.۱۵ گیگاهرتز و Kryo 4xx در اسنپدراگون ۷۱۰ است.

اسن‍پدراگون ۶۸۰

با این حال، تراشه مذکور در آزمون تک هسته‌ای امتیاز ۱۹۰۰ را دریافت کرد که بالاتر از امتیاز ۱۶۰۰ در اسنپدراگون ۶۶۰ است و  نشان می‌دهد با نسل جدید یعنی نسل چهارم Kryo مواجه هستیم. در عملکرد چند هسته‌ای امتیاز تراشه‌ی مذکور کمی کمتر از امتیاز اسنپدراگون اس ۶۶۰ (‌با دو هسته‌ی بیشتر)‌ شد. اما این مقایسه در واقعیت می‌تواند بدین صورت نباشد چون فعالیت‌ها به‌ندرت بیش از دو هسته را تحت فشار قرار می‌دهند. 

در کل و با مشاهده نتایج می‌توانیم انتظار داشته باشم که تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای گوشی‌های میان‌رده باشد. آزمون بنچمارک روی پلتفرم طرح توسعه‌ی کوالکام با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی انجام شد و هنوز روی هیچ گوشی هوشمندی مورد بررسی قرار نگرفته است. اما تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۷ مورد آزمون قرار گرفت و اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه، چند ماه بعد رونمایی شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات