سیر نزولی قیمت بیت کوین کماکان ادامه دارد

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
قیمت بیت‌ کوین کماکان کاهش پیدا می‌کند و ظاهرا قرار نیست نمودار نوسان قیمت بیت کوین روی عدد ثابتی بایستد.
تبلیغات

چندی پیش، ارزش بیت کوین بالا رفت و شاهد صعود قیمت ارز رمزنگاری شده بیت کوین بودیم؛ تا جایی که قیمت آن به حدود ۱۹ هزار دلار رسید. ولی این وضعیت تغییر کرده است و اکنون شاهد افت ارزش بیت کوین هستیم. قیمت بیت کوین در حدود ۶۷۸۵ دلار در نوسان است. از نظر بسیاری تحلیل‌گران بازار، نوسان شدید قیمت بیت کوین تمام شده است و دیگر شاهد آن نخواهیم بود. ولی برخی نظر متفاوتی دارند و معتقدند این اول کار است و باید منتظر نوسان قیمت بیشتری باشیم.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات رایج و کاربردی دنیای ارز دیجیتال

افراد بسیاری در اثر این نوسان متضرر شدند. یکی از کارآفرینان رومانیایی که عموما تعادل را در کارهایش رعایت می‌کند، بیت کوین را با قیمت بالا خرید و حالا ارزش آن افت پیدا کرده است. چنین بی‌ثباتی در ارزش بیت‌کوین، می‌تواند وحشتناک باشد.

بیت کوین

هنوز نشانه‌ی روشنی وجود ندارد که قطار ارز رمزنگاری شده متوقف می‌شود یا خیر. استارتاپ‌های سراسر جهان در حال بررسی سرمایه‌گذاری ICO هستند. هنوز خریداران بسیاری با پول نقد در بازار حضوری فعال دارند و می‌توانند ارز رمزنگاری شده خریداری کنند. منتقدان بیت کوین مانند R3 معتقدند از زمانی که سیستم بانکداری متوجه شده بیت کوین نیز مانند حوزه‌ی سهام و خرید و فروش برخی کالاها طرفدار دارد، موقعیت جدیدی برای مانور مالی ایجاد کرده‌‌ است؛ ولی ظاهرا علاقه ندارد مطلبی درباره‌ی بیت کوین و بلاک چین بشنود.

در این میان، مردم هنوز در بازار حضوری فعال دارند. بر اساس تجزیه و تحلیل و بررسی صورت‌گرفته توسط Coindesk، در طول این مدت بازار عمیقا در نوسان است؛ ولی با این وجود مردم خرید می‌کنند و ممکن است در اثر افت قیمت، خریداران متضرر بشوند. برای درک موقعیتی که از آن صحبت می‌کنیم، به حجم معاملات هفت روز گذشته‌ی بیت کوین نیم‌نگاهی بیندازید. 

بیت کوین

 این تغییرات و نوسانات بازار، باعث انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر و از کشوری به کشور دیگر خواهد شد. این انتقال ثروت، به‌صورت موروثی قابل انتقال است و می‌توان ارز رمزنگاری شده را به هر رده سنی اعم از پیر و جوان در کشورهای دور و نزدیک منتقل کرد. چنین رویکرد اقتصادی واقعا هیجان‌انگیز خواهد بود. گاهی اوقات قیمت‌ها بالا می‌رود و گاهی کاهش پیدا می‌کند. هر فرد هوشیاری می‌داند که چنین شرایطی برای هر کسی و در هر بازاری ممکن است رخ بدهد. ظاهرا قرار نیست قیمت بیت کوین به نموداری خطی و ثابت برسد و کماکان دچار نوسان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات