هرآنچه در مورد اسپیکر هوشمند بیکسبی سامسونگ می‌دانیم

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ به صورت رسمی تایید کرده که در حال توسعه‌ی اسپیکری هوشمند بر پایه‌ی بیکسبی است. در این مقاله به بررسی تمام شایعات مربوط به این محصول می‌پردازیم.
تبلیغات

اسپیکر بیکسبی از جمله معدود محصولاتی است که مدیران ارشد سامسونگ با صراحت به توسعه‌ی آن اذعان کرده‌اند. این اسپیکر همچنین یکی از محصولاتی به‌حساب می‌آید که شایعات و افشاگری‌های چندانی در مورد آن انجام نشده است. انتظار می‌رود این دستگاه در زمانی نامعلوم در نیمه‌ی دوم سال جاری عرضه شود. با این حال، برخی گزارش‌های دیگر نیز اشاره کرده‌اند که رونمایی از این محصول در سال ۲۰۱۸ اتفاق نخواهد افتاد. اما این گزارش‌ها احتمالا کاملا دقیق نیستند؛ زیرا براساس اطلاعات جدیدی که به‌دست خبرگزاری سام‌موبایل رسیده هم‌اکنون اسپیکر بیکسبی برای تبدیل شدن به دستگاهی مجهز همچون دیگر محصولات سامسونگ، در دست توسعه قرار دارد.

پیش از همه، منابع سام‌موبایل اشاره کرده‌اند که اسم رمز اسپیکر بیکسبی «لوکس» است. لوکس اسم رمز عجیبی برای یک اسپیکر محسوب می‌شود؛ اما این مسئله احتمالا بدین خاطر است که این محصول از یک نمایشگر بهره می‌گیرد. اسپیکر بیکسبی همچنین مجهز به برخی عملکردهای مبتنی بر ژست‌های حرکتی است؛ از جمله امکان دو بار لمس برای زوم کردن یا ضربه‌ی سریع برای اسکرول کردن یک فهرست. با این حال، فعلا‌ جزئیات بیشتری در ابن باره افشا نشده است. در مورد بخش صوتی این دستگاه، سام‌موبایل خاطر نشان می‌کند که اسپیکر بیکسبی  به جز برخی از عملکردهای اضافی در مجموع به گوگل هوم شباهت خواهد داشت.

هنگامی که اسپیکر تنظیم شود، از کاربر خواسته می‌شود تا سرویس موسیقی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کند و اسپاتیفای و احتمالا برخی از سرویس‌های موسیقی محلی کره‌ای نظیر ملون از جمله گزینه‌های در دسترس خواهند بود. کاربران همانند گوگل هوم می‌توانند در یک زمان در اتاق‌های چندگانه به پخش صدا از چند اسپیکر بیکسبی بپردازند و همچنین حجم صدای هر اسپیکر را به صورت اختصاصی کنترل یا صداها را در یک زمان تنظیم کنند. سامسونگ همچنین مشعول توسعه‌ی قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا جهت صدای در حال پخش را تغییر دهند. اگر کاربر بخواهد صدا به سمت چپ یا راست پخش شود، می‌تواند به صورت دستی گزینه‌ی مربوط را انتخاب کند؛ در غیر این صورت ظاهرا اسپیکر به صورت خودکار جهت مناسب را تشخیص خواهد داد.

درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد این ویژگی جزئیاتی منتشر نشده است؛ با این حال، فناوری وای‌فای بیم‌فورمینگ یکی از شیوه‌هایی است که احتمالا سامسونگ برای تشخیص مکان قرارگیری گوشی هوشمند کاربر در اتاق از آن بهره خواهد گرفت. این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ برای تشخیص گوشی از حسگرهای مادون قرمز استفاده کند. علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد که اسپیکر بیکسبی این توانایی را خواهد داشت تا به محض تشخیص خروج یا ورود کاربر، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را انجام دهد. این قابلیت احتمالا از طریق تشخیص قطع اتصال گوشی هوشمند به همان شبکه‌ی وای‌فایی که اسپیکر نیز به آن متصل است، امکان‌پذیر خواهد بود. با این حال، همانند قبل جزئیات بیشتری درباره‌ی این ویژگی فاش نشده است.

بیکسبی نقش گسترده‌ای بازی خواهد کرد

 اسپیکر بیکسبی همان طور که از نام آن برمی‌آید به صورت بدیهی مجهز به بیکسبی، دستیار صوتی سامسونگ است. منابع سام‌موبایل به این خبرگزاری گفته‌اند که عملکرد این دستیار دیجیتال درست همانند عملکرد آن در گوشی‌های هوشمند سامسونگ خواهد بود. برای مثال، می‌توانید با گفتن «سلام بیکسبی»، اسپیکر را بیدار کنید، و درباره‌ی وضعیت آب‌وهوا از آن اطلاعات بگیرید، در تقویم خود رویداد یا هشداری را تنظیم کنید، با اوبر تماس بگیرید یا از نزدیک‌ترین فروشگاه استارباکس قهوه‌ای سفارش دهید. اگر تمایل ندارید که افراد دیگر به اسپیکر شما دستور بدهند، می‌توانید اسپیکر را تنها به صدای خود پاسخگو کنید.

اگر صدایی که به اسپیکر دستور می‌دهد، با صدای شما متفاوت باشد، دستگاه هیچ واکنشی نشان نخواهد داد. این ویژگی همچنین با مواردی نظیر تماس‌های بلوتوث یا تغییر آهنگ در حال پخش در اسپاتیفای و احتمالا فرمان‌هایی که به شما امکان می‌دهد تا دیگر دستگاه‌های هوشمند خانه را کنترل کنید، سازگار خواهد بود. اگر تا به حال از گوگل هوم استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که کنترل پخش موسیقی توسط افراد دیگر تا چه حد می‌تواند آزاردهنده باشد؛ در نتیجه اسپیکر بیکسبی از مزیتی قابل توجه نسبت به گوگل هوم بهره می‌گیرد. اسپیکر بیکسبی را می‌توان از طریق اپلیکیشن اسمارت‌تینگز کنترل کرد؛ در نتیجه می‌توانید انتظار داشته باشید که این اسپیکر با لوازم خانگی مبتنی بر خانه‌ی هوشمند سامسونگ ارتباط نزدیکی داشته باشد. علاوه بر این، اسپیکر بیکسبی می‌تواند از طریق اتصال به گوشی به‌وسیله‌ی بلوتوث، اقدام به برقراری تماس برای شما کند. بلوتوث همچنین همانند گوگل هوم و آمازون اکو یکی از شیوه‌های اتصال به اسپیکر خواهد بود.

اسپیکر بیکسبی چه زمانی عرضه می‌شود؟

متاسفانه پاسخ این سوال فعلا تنها نزد سامسونگ است. با این حال، می‌توانیم احتمال دهیم که این اسپیکر در تابستان پیش‌رو به همراه گلکسی نوت ۹ معرفی شود. همچنین اسپیکر بیکسبی نامی است که رسانه‌ها فعلا برای اشاره به اسپیکر هوشمند سامسونگ از آن استفاده می‌کنند و ما هنوز نمی‌دانیم که عنوان رسمی این محصول چه خواهد بود. علاوه بر این باید خاطر نشان کنیم که برخی از ویژگی‌های یادشده ممکن است در روند توسعه‌ی دستگاه تغییر کند و شاید برخی از آن‌ها از محصول نهایی حذف شوند. در نتیجه نمی‌توان صدردرصد نسبت به گزارش سام‌موبایل مطمئن بود.

 همچنین انتظار نداریم اسپیکر بیکسبی محصولی پیشرفته با امکانات بالا باشد. این اسپیکر دیرتر از باقی رقبا به عرصه‌ی اسپیکرهای هوشمند پا می‌گذارد؛ با این حال بیکسبی به جز عدم پشتیبانی از اکثر زبان‌ها، از زمان انتشار عملکرد خوبی از خود نشان داده است. اما اینکه عملکرد این دستیار صوتی تا چه حد در قالب یک اسپیکر کاربردی خواهد بود، هنوز مشخص نیست. شایعات مختلفی که به تدریج تا زمان عرضه‌ی این محصول منتشر خواهند شد، به ما کمک می‌کنند تا تصویر بهتری از اسپیکر هوشمند سامسونگ به‌دست آوریم.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی اسپیکر هوشمند بیکسبی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات