اپلیکیشن مستقل گوگل لنز منتشر شد

یک‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
سرانجام گوگل از اپلیکیشن گوگل لنز رونمایی کرد. این اپلیکیشن پیش‌تر فقط در گوشی پیکسل ارائه شده بود.
تبلیغات

اپلیکیشن گوگل لنز سال گذشته به‌طور انحصاری برای Pixel راه‌اندازی شد؛ اما انتظار می‌رفت برای سایر گوشی‌ها نیز ارائه شود. گوگل وعده داده بود که گوگل لنز همچون یک اپلیکیشن در پلی استور در اختیار کاربران قرار بگیرد. تاکنون این برنامه در گوشی‌های اندروید به‌عنوان یک برنامه جداگانه وجود نداشت؛ بلکه یک امکان درونی در میان برنامه‌ای دیگر بود و به قابلیت‌های آن‌ها اضافه می‌کرد. البته این اپلیکیشن در دستگاه‌های که از اندروید مارشمالو و ورژن‌های بالاتر استفاده می‌کنند،‌ کارایی دارد.

گوگل لنز چیست؟

گوگل لنز یک فناوری هوش مصنوعی است که در گوشی هوشمند به‌ کار گرفته‌ می‌شود و پس‌ازاین، بیشتر از آن خواهید شنید. این تکنولوژی به لنز دوربین گوشیجانی دوباره می‌بخشد و دوربین با آن می‌تواند حدس‌هایی در مورد آنچه می‌بینید، بزند و به شما راهکاری مشابه پیشنهاد بدهد. 

یافتن جواب پرسش‌ها یکی از رایج‌ترین کارهایی است که در طول روز از گوشی‌ هوشمند انتظار داریم. صاحبان فناوری‌های نوین این موضوع را به‌خوبی درک کرده‌اند و از هر تکنولوژی هوش مصنوعی که بتواند آن‌ها را از رقبا پیش بیندازد، استفاده می‌کنند. با فناوری مشابه گوگل لنز فعالیت‌های پرسش و پاسخ کاربران باکیفیت بالاتر و البته مفرح انجام می‌شود. نتیجه این کار در گوگل تولد دستیاری جدید است که به قول گوگلی‌ها می‌تواند از این به بعد روی پای خود بایستد و فارغ از حمایت دیگر برنامه‌ها و حتی در رقابت با آن‌ها به کاربران سرویس ارائه دهد.

گوگل لنز یک ابزار فوق‌العاده برای استفاده از موتور گوگل است که البته فناوری‌ مشابه با بیکسبی سامسونگ به‌حساب می‌آید. سامسونگز در Galaxy S8 یا +S8 به کاربران این فرصت را داد که با دوربین گوشی به جستجوی اطلاعات بپردازند و راهی جدیدی به‌غیراز نوشتن یا بیان دستورات، برای رسیدن به اطلاعات مفید و جدید در اختیار داشته باشند. فرض کنید می‌خواهید در مورد یک گل اطلاعاتی داشته باشید، گوشی هوشمند خود را به سمت آن بگیرید و آن‌وقت Google Lens اطلاعات مربوط به آن گل را در اختیار شما می‌گذارد. این تکنولوژی تحول جدی در رابط کاربری برنامه‌ها، ایجاد می‌کند. به‌جای نوشتن سؤال یا حتی بیان کردن آن، اکنون کافی است سؤال را با لنز دوربین خود هدف قرار دهید. هنگامی‌که از طعم یک نوشیدنی خوشتان می‌آید، می‌توانید با گرفتن لنز دوربین گوشی به سمت نوشیدنی مشخصات و طرز تهیه آن و حتی موارد مشابه نوشیدنی را در مجموعه اطلاعاتی که گوگل لنز تهیه می‌کند، داشته باشید. شاید همیشه این اتفاق درست و دقیق و مطابق انتظار نباشد؛ ولی این بسیار جالب است که Google Lens تمام تلاش خود را می‌کند که هر مطلب جالب و مفیدی در مورد سوژه، به‌سرعت برای شما فراهم کند.

گوگل لنز از انجام چه‌ کارهای برمی‌آید؟

گوگل با حمایت و به‌روزرسانی از Google Lens نشان داده که اهداف بلندی را نشانه رفته است. این توانایی با این به‌روزرسانی کامل‌تر شده و با هویت جدید این تکنولوژی در قالب یک اپلیکیشن مستقل، آینده درخشان‌تری برای آن پیش‌بینی می‌شود.

گوگل لنز  اندروید اپلیکیشن

انتخاب هوشمند متن

برای کپی یک متن دلخواه کافی است لنز گوشی را به سمت آن نشانه بگیرید تا گوگل لنز متن را برای شما برجسته کند و در گوشی خود یک کپی از آن داشته باشید. این تنها توانایی نیست که از گوگل لنز می‌توانید انتظار داشته باشید. گوگل لنز می‌تواند با گرفتن یک عکس از برچسب SSID (در پشت یک) مودم به‌طور خودکار به آن متصل شود. SSID یا Service Set Identifier همان کدی است که از طرف مودم برای اتصال دستگاه شما به شبکه در اختیارتان قرار می‌گیرد. حقیقتاً وارد کردن این کدها به‌صورت دستی که خطای تایپی زیادی هم در پی داشت، برای حتی یک‌ بار در ماه نیز بسیار رنج‌آور بود. گوگل لنز با این قبیل توانایی‌ها، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

جستجوی هوشمند متن

وقتی‌که متن شما توسط Google Lens هایلات یا برجسته شد، امکانات دیگر هم برای انتخاب خواهد داشت. می‌توانید متن را به گوگل اسیستنت بسپارید تا برای شما یک جستجو مفید انجام دهد. 

این قابلیت در طول روز به ما فرصت‌های مفیدی می‌دهد تا در مورد هر چیزی که سؤال داریم، جواب‌هایی در گوشی هوشمند خود و در کمترین زمان ممکن داشته باشیم؛ جواب‌هایی که کیفیت خرید لباس یا انتخاب دکوراسیون یا هر چیزی دیگری را آگاهانه‌تر و با فرصت انتخاب بیشتری همراه می‌کند.

جستجو در اطراف شما

با گوگل لنز کافی است هر موضوعی را هدف قرار دهید. در اطراف شما سوژه‌های زیادی برای دریافت اطلاعات هستند؛ از پیش‌نمایش فیلم‌ها در استندهای تبلیغاتی و سرگرمی یا حتی گیاه زیبای باغچه همسایه و فراتر از آن‌ها حتی نژاد سگ‌های ناز و ملوس در خیابان، می‌تواند در لیست سوژه‌های شما باشند. گوگل لنز آن‌ها را تشخیص می‌دهد و برای شما اطلاعات مفید و مناسب را تهیه می‌کند.

چگونه از گوگل لنز استفاده کنیم؟

گوگل یک برنامه مستقل برای اجرای گوگل لنز ارائه داده است که می‌توانید مستقیماً به آن دسترسی داشته باشید. این برنامه سرعت بیشتری از فعال‌سازی به کمک گوگل اسیستنت و لمس نماد Google Lens دارد.

گوگل لنز در دستیار گوگل

گوگل لنز سریع‌تر از هر دستیار هوشمند دیگری برای شما اطلاعات مفید را جمع‌آوری می‌کند

در دستیار گوگل می‌توانید آیکون Google Lens را در گوشه سمت راست پایین پیدا کنید. آن‌ را لمس کنید و با لنز گوشی خود از اماکن اطراف یا استندهای تبلیغاتی، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. با این کار گوگل لنز به شما پیشنهادهای متنوعی می‌دهد؛ از قبیل شنیدن بعضی از آهنگ‌های هنرمندان در بردهای تبلیغاتی یا رزرو بلیت همایش‌ها و مراسم مختلف. حتی می‌توانید اطلاعات اجتماعات و مراسم‌ را به تقویم گوشی خود اضافه کنید. با چنین قابلیتی روی لنز، شما اطلاعاتی دریافت می‌کنید که به‌طور معمول با نوشتن آن‌ها را به دست می‌آورید.

گوگل لنز  اندروید اپلیکیشن

برای برقراری یک تماس تلفنی، کافی است گوگل لنز را روی شماره مورد نظر در یک تراکت تبلیغاتی نشانه بگیرید و با اسکن آن توسط Google Lens، تماس با مخاطب خود را آغاز کنید. گوگل لنز در حال حاضر از انحصار گوشی پیکسل گوگل بیرون آمده و در دستیار گوگل تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود.

گوگل لنز در گوگل فوتوز 

گوگل لنز  اندروید اپلیکیشن

گوگل لنز در این بخش هم در کنار شما است و با تشخیص ساختمان‌ها و نقاط دیدنی شهر که به داشتن آن افتخار می‌کنید، می‌تواند به شما بگوید از چه مسیری به آن‌ها برسید یا بخش‌های خدمات آن‌ها این وقت روز فعال هستند یا نه. همچنین یک اثر هنری معروف با گوگل لنز اطلاعات بیشتری به شما خواهد داد. شاید این اطلاعات به شما کمک کند راز لبخند مونالیزا را کشف کنید.

وقتی تصاویر را در Google Photos برای یافتن تصویر دلخواه خود جستجو می‌کنید، نیم‌نگاهی هم به آیکون گوگل لنز در پایین صفحه بیندازید. آن را لمس کنید تا گوگل لنز با اسکن عکس جستجوشده، به شما اطلاعات بیشتری بدهد. گوگل لنز در بخش Google Photos گوشی‌های زیادی در دسترس است.

گوگل لنز در برنامه دوربین

در بعضی از گوشی‌های اندروید، هم‌اکنون گوگل لنز در برنامه دوربین موجود است. می‌توانید این شانس را داشته باشید که قابلیت‌های گوگل لنز را در گوشی خود امتحان کنید.

تجربه گوگل لنز به‌عنوان یک تکنولوژی قدرتمند و مفرح می‌تواند نگاه شما را به آینده تحولات گوشی‌های همراه عوض کند. در این فیلم دیدید که رؤیای دیروز، چگونه درگوشی‌های امروز تحقق‌ یافته است. به نظر شما گوگل لنز در چه حوزه‌های دیگری می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات