افشای گزارش‌های محرمانه پنتاگون در خصوص مشاهده یوفو ها

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سال گذشته بود که ویدئو‌های عجیبی از مشاهده‌ی یوفوها و همچنین گزارش‌‌هایی از برنامه فوق محرمانه پنتاگون خبرساز شد. اکنون جزئیات تازه‌ای از این اسناد محرمانه منتشر شده است.
تبلیغات

در گزارش تازه‌ای که توسط تیمی وابسته به شبکه تلویزیونی CBS انجام گرفته، چند مورد از مشاهده‌ی اشیای پرنده‌ی ناشناس در سال ۲۰۰۴ گزارش شد که از آن به‌نام AAV یا وسیله نقلیه‌ی هوایی ناشناس (Vehicle Aerial Vehicle) یاد شده است. در این گزارش اشاره شده که این اتفاقات تنها یک بار رخ نداده است؛ بلکه در طول یک هفته و چند بار این اشیای پرنده اسرارآمیز مشاهده شده‌اند.

در بیشتر موارد، سنسورهای پیشرفته‌ی پنتاگون قادر به ردیابی یوفوها تا زمان خارج شدن از محدوده‌ی رصد بوده‌اند. اما در یک حادثه، همان ویدئوی عجیب که یک شی بیضی‌شکل سفید به‌اندازه‌ی یک هواپیمای تجاری را نشان می‌دهد، این یوفو توسط دو جنگنده مک دانل داگلاس اف/ای-۱۸ هورنت تعقیب شدند. در این ویدئو، شی پرنده‌ی اسرارآمیزی دیده می‌شود که با سرعت بسیار زیادی در حرکت است و به سرعت از محدوده رادارها خارج می‌شود.

دیوید فراور، خلبان بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده، می‌گوید:

این اشیای پرنده به‌گونه‌ای حرکت می‌کردند که تا به‌حال  ندیده بودیم، یک دقیقه اینجا و چند لحظه بعد ناپدید می‌شدند.

بر اساس گفته‌های این دو خلبان، این شی بیضی شکل سفید، بدون بال و لبه و کاملا یکدست بوده است و تخمین زده می‌شود، تقریبا ۱۴ متر طول داشته است. در ارزیابی‌های نظامی که در گزارش جدید انجام گرفته، حداقل یک ناظر نظامی ادعا کرده است که این اسناد به سفارش پنتاگون تهیه شده‌اند. همچنین در گزارش اشاره شده است که در فهرست‌های موجود ایالات متحده یا هر کشور خارجی دیگری، هواپیما یا وسیله نقلیه‌ی هوایی بدون بال و نیروی تراست ثبت نشده است.

اما شاید شگفت‌آورترین جزئیات گزارش جدید، برخواست آب در سطح اقیانوس آرام باشد که تصور می‌شود به مشاهده این اشیای پرنده مرموز مرتبط بوده و تخمین زده می‌شود که موجب متلاطم شدن آب در نقطه‌ای به بزرگی ۵۰ تا ۱۰۰ متر شده است.

هیچکس نمی‌داند، این اشیای پرنده ناشناس از کجا آمده‌اند

در حالی تایید درستی این گزارش دشوار است؛ اما کارشناسان بر این عقیده‌اند که به‌طور قطع، اتفاق کاملا عجیبی رخ داده است. هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مقامات پنتاگون صورت نگرفته و تنها یک منبع موثق از این سازمان به وب‌سایت اسرار دولتی، The Black Vault گفته است که مقامات این سازمان نمی‌توانند صحت این اسناد را تایید کنند.

همچنین پنتاگون، از انتشار اسناد مربوط به برنامه‌‌ی محرمانه خود که در سال ۲۰۱۲ به آن پایان داد، خودداری کرده است.  لوئیز الیزندو که برنامه محرمانه شناسایی تهدیدات هوا فضایی پیشرفته پنتاگون (AATIP) را اداره می‌کرد، گفت، کسانی که تصور می‌کنند، شاهدان عینی پرندگان یا بالن‌های هواشناسی را با یوفوها اشتباه گرفته‌اند، سخت در اشتباه‌اند.

او گفت:

اجازه دهید که اطلاعات برای خودشان صحبت کنند.

در برنامه‌ی شناسایی تهدیدات هوا فضایی پیشرفته پنتاگون، ویدئوها و اطلاعات دیگر مرتبط به مشاهده یوفوها و اجرام پرنده ناشناس جمع‌آوری می‌شدند. افشاگری‌های نیویورک تایمز در دسامبر ۲۰۱۷، برای نخستین بار از این برنامه مخفی پنتاگون پرده برداشت. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، به این برنامه پنتاگون که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در جریان بود، در مجموع ۲۲ میلیون دلار بودجه اختصاص داده شده بود.

یوفوها متعلق به هیچ کشوری روی زمین نیستند

در حالی که پنتاگون اعلام کرده است که این برنامه‌ی مخفی را در سال ۲۰۱۲ متوقف کرده، اما منابعی موثق از ادامه این برنامه خبر داده‌اند.

برخی منابع به نیویورک تایمز گفته‌اند که مسئولان این برنامه هنوز هم (از بخش‌های دیگر سازمان) به پژوهش‌های خود ادامه می‌دهند. در همین حال، یکی از سخنگویان پنتاگون به نیویورک تایمز گفت که مسائل دیگری وجود دارند که اولویت بالاتری دارند و از این جهت، پنتاگون تصمیم به توقف این برنامه گرفت.

جیمز اوبرگ، مهندس سابق برنامه شاتل فضایی ناسا و نویسنده چندین کتاب در مورد هوا فضا، گفت:

اتفاقات کنجکاو برانگیزی وجود دارند که قابل درک نیستند. شاید افراد و سازمان‌هایی در زمینه هوا فضا باشند که در مورد فعالیت‌های خود مخفی‌کاری می‌کنند.

الیزوندو در مصاحبه‌ای گفت، پدیده‌ای که او و همکارانش به دنبال بررسی آن بوده‌اند، متعلق به هیچ کشوری نیست. همچنین، به نظر نمی‌رسد که هیچ سازمان یا دولتی بخواهد از این دست اطلاعات محرمانه محافظت کند و آن را از دسترس عموم دور نگه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات